Eestlaste ostuaktiivsus e-kanalites on viimase kahe aastaga enim kasvanud reisimise ja sõidujagamise teenustega seoses, selgus SEB kliendibaasi analüüsis.

- Taxify mobiilirakendus.
- Foto: Taxify
Eesti inimeste e-ostlemise aktiivsus näitas möödunud aastal tugevat kasvu, selgus SEB kliendibaasi analüüsis. 2018. aastal ületas e-ostude kasv aasta lõikes 30% ning peamised sektorid, kus eestlased e-oste sooritasid, on endiselt reisimisega seotud teenused (sh reisibürood, lennundus- ja majutusettevõtted) ning elektroonilised ostukeskkonnad, mis hoiavad ostlemisaktiivsuse TOP-is kolmandat kohta.
Viimaste aastate suurimat mahukasvu elektroonilistes kanalites tegid 2017. aastal takso – ja sõidujagamise teenuste pakkujad (Taxify, Uber), kelle e-müügi mahud kasvasid aastaga ligi 1750%.
Sama teenuseliik jätkas kasvu ka 2018. aastal, saavutades möödunud aastal 80%-lise kasvu. Oma mahtude poolest paiknevad takso- ja sõidujagamise teenused populaarseimate e-ostukanalite TOP30-s.
Artikkel jätkub pärast reklaami
„Eestlaste aktiivne ostu-müügitegevus e-kanalites on vähemalt viimase kolme aasta jooksul tugev trend olnud. Kui mahtude poolest on liidripositsioonidel läbi aastate olnud reisimise ja online-kaubandusega seotud kanalid, siis suuremaid hüppeid mahu kasvatamise osas on viimaste aastate jooksul teinud just sõidujagamis- ja valuutavahetusteenuste pakkujad, samuti aga üksikud lennufirmad,“ lausus SEB erakliendi segmendijuht Triin Raudsepp.
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.