Euroopa Liidu riikides kasvas uute sõiduautode müük 2018. aastal vaid 0,1%, mis on sisuliselt samal tasemel 2017. aastaga.

- Opel oli mullu Euroopa autoturu suurim tõusja, viimati tuldi välja Opel Zafira Life mahtautoga.
- Foto: Opel
Euroopa Liidus müüdi 2018. aastal kokku veidi üle 15 miljoni uue sõiduauto, mida oli 0,1% rohkem võrreldes 2017. aastaga. Kui veel 11 kuu järel oli uute sõiduautode turg Euroopas 3,4% plusspoolel, siis detsembris langesid müüginumbrid oluliselt mitmetel suurematel turgudel, mis viis alla ka kogu 2018. aasta tulemuse, teatas Autode Müügi ja Teenindusettevõtete Eesti Liit (AMTEL).
Kokkuvõttes kasvas automüük suurematest turgudest vaid Prantsusmaal (3%) ja Hispaanias (7%), samas kui Suurbritannias langes uute sõiduautode müük võrreldes 2017. aastaga koguni 6,8%, Itaalias 3,1% ja Saksamaal 0,2%.
Balti riikidest kasvas uute sõiduautode turg 2018. aastal eriti jõudsalt Leedus, kus müüdi 25,4% võrra rohkem kui aasta varem. Eestis tõusis müük 3,6% ja Lätis 1,1%.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Meie põhjanaabrite juures Soomes müüdi mullu 1,6% võrra rohkem uusi sõiduautosid, aga Rootsis langes müük 6,8% võrra.
Autotootjate lõikes kasvatas mullu müüki kõige rohkem Prantsuse PSA (Peugeot, Citroen, Opel) ja seda peaasjalikult tänu Opeli 157% suurusele müügikasvule. Müüki kasvatasid veel Volvo, Kia, Toyota, Hyundai jt. Müük langes aga mullu Fiat-Chrysler grupil, Jaguar-Land Roveril, Hondal, Fordil jt.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.