• 27.11.18, 12:49
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Poolas tugevdatud piirikontroll, Ukrainast ei pääse enam üldse välja

Kuni 16. detsembrini Varssavis toimuva ÜRO kliimafoorumiga seoses on Poola piiril kehtestatud tugevdatud piirikontroll, samuti on ärevad seisud Ukraina ja EL piiripunktides.
Veokite piirjärjekord.
  • Veokite piirjärjekord.
  • Foto: Andres Haabu
Sissesõit Poola territooriumile Leedust, Saksamaalt, Tšehhist ja Slovakkiast toimub ainult ametlike piiripunktide kaudu, kontroll hõlmab ka merepiiri. Kontroll toimub juhusliku valiku alusel, kasutatakse ka kaugseadmeid.
Täna hommikuse seisuga olid sisuliselt suletud ka Ukraina ja EL vahelised piiripunktid, piiril on kinni ka eestlasi. Antud juhul ei ole põhjus aga eile kehtestatud sõjaseisukorras, vaid välismaa numbritega ringi sõitvate autoomanike protestiaktsioonis
Nimelt karmistas Ukraina valitsus hiljuti välismaalt kasutatud autode sissetoomise korda. Näiteks Leedust soodsalt ostetud autosid sunnitakse jõulisemalt teatud perioodi jooksul Ukraina registrisse registreerima ning omanikku maksma kasutatud autode impordile kehtestatud kõrget aktsiisimaksu. 

Artikkel jätkub pärast reklaami

See otsus vallandas Ukraina Lääne piirkonnas massilised protestiaktsioonid, mille käigus siiani karistamatult välismaa numbrimärkidega ringi sõitvad autoomanikud blokeerisid piiripunktid EL riikidega. Ühes piiripunktis muutus olukord üsna kriitiliseks, kui üks raskeveok üritas tõkkest jõuga läbi murda.
Viimastel päevadel on tulnud teateid sellestki, et ka Valgevenest väljuval suunal on tekkinud veokitest pikad järjekorrad kõikides piiripunktides, ehk nii Poola, Leedu, kui Lätis piiril. Kokku seisis täna hommikuse seisuga Valgevene piiril umbes 1200 veokit.
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.05.25, 14:27
Liikluskindlustus töömasinatele: muudetud seadus nõuab ettevõtetelt suuremat tähelepanu
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele