Lätis registreeritud lennufirma Primera Air Nordic lõpetas tänasest tegevuse oma Taani päritolu emafirma Primera Air pankroti tõttu.

- Primera Air Boeing 757 Foto: Wikipedia
Primera Air teatas oma kodulehel, et lennufirma Primera Air ja IATA koodid PF ja 6F on alates 2. oktoobrist 2018 peatatud. Ettevõte tänab oma kliente lojaalsuse eest ning jätab nendega hüvasti. Täpsemaid selgitusi oma tegevuse lõpetamise kohta ettevõte oma kodulehel ei jaga.
Küll aga kirjutab
Guardian viidates lennufirma allikale, et majandusraskustesse sattunud Primera Airil ei jäänud peale pankrotiavalduse tegemise enam midagi muud üle. Viimase lennu tegi Primera Air eile Malagast Kopenhaagenisse.
Inimesed, kes on endale ostnud Air Primera lennupileti, peavad otsima abi kas oma reisibüroolt või reisikindlustuselt, ettevõte ise ära jäänud lende ei kompenseeri.
Reisiekspert Veigo Kell kommenteeris trip.ee-s, et Primera Airile sai saatuslikuks jõuline laienemine transatlantilistel liinidel. Viimane teade tuli firmalt veel 12. septembril, kus teatati lennuliinide avamisest Madridist New Yorki, Bostonisse ja Torontosse. Pileti hinnad algasid 149 eurost üks suund.
Samuti andis tagasilöögi Airbusi uute A321 lennukite saabumise viibimine. Nii oldi uute lennukite asemel sunnitud liisima 28 aasta vanune Boeing 757, mille opereerimiskulud olid märgatavamalt kõrgemad, kuid kliendikogemus nigelam.
Lisaks osutusid tema hinnangul oodatust suuremaks lennukite korrosioonist taastamise kulud. Neid kaht asjaolu koos täiendava finantsallika puudumisega toovatki Primera Air pankroti peamisteks põhjusteks.
Kuulduste järgi oodanud Primerat Taanis ak kohtuasi, millega ametiühingud soovisid lõpetada Primera praktika kasutada pardateenindajatena odavat vahendustööjõudu.
Loe pikemat analüüsi pankroti põhjustest
trip.ee-st.
Seotud lood
Mitmed tänavu kehtima hakanud maksumuudatused aitavad ettevõtetel kulusid kokku hoida ja võimaldavad tõsta ka töötajate heaolu, mis toob ettevõttele täiendava kasu. Lisaks tasub ettevõtjatel tänavu panustada kulude kokkuhoiule läbi e-arvete kasutuselevõtmise ja sobivaima pangateenuse valikuga, kirjutab Coop Panga ärikliendi igapäevapanganduse juht Erje Mettas.