Haabersti ristmiku rekonstrueerimistööd on jõudnud etappi, kus ringristmikule paigaldatud foorid lülitatakse nende lõplikuks seadistamiseks tööle, teatas Raepress.

- AS Signaal töötaja.
- Foto: Raul Mee
Haabersti ringristmikule paigaldatud foorid lülitatakse tööle reedel, 10. augustil, et liiklejatel oleks nendega võimalik enne uue töönädala algust nädalavahetuse rahulikuma liikluse oludes harjuda.
Olemasolev ringristmik rekonstrueeriti foorjuhitavaks „turboring“ ristmikuks, kuna foorjuhitavana on ringristmiku pealesõitudele võimalik projekteerida rohkem sõiduradu kui ilma foorideta ristmikul, mis omakorda võimaldab ringristmikule oluliselt suuremat läbilaskvust.
Foorjuhitaval ringristmikul on ainult kaks foori takti, mis muudab selle ristmiku tüübi efektiivsemaks. Erinevuseks „turboringil“ ja tavapärasel ringristmikul on see, et kui ringristmik võimaldab sõidukijuhil teostada ringil piiramatu arvu ringe, siis turboringil seda teha ei saa.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Sõites ringile tuleb suunduda konkreetsele sõidurajale, et jõuda soovitud sõidusuunda. Sõiduradade vahel olevad suunavad kõrgendused ei võimalda sõidurada ringil viibides vahetada. Kõrgendused sõiduradade vahel mõjuvad ühtlasi liiklust rahustavana ja kiirused „turboringil“ on väiksemad kui tavalistel mitme sõidurajaga ringristmikel.
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.