Valitsus kinnitas majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi ette valmistatud korraldused, millega antakse omavalitsustele ühistranspordi korraldamiseks üle kaks väikesaarte vahel opereerivat laeva.

- Abrukale sõitev laev.
- Foto: Andras Kralla
Majandus- ja taristuminister Kadri Simsoni sõnul teavad omavalitsused kõige paremini nendele kuuluvate saarte vajadusi ja seega on mõistlik, et opereerimist korraldab iga vald ise.
Prangli liini opereeriv reisiparvlaev Wrangö läheb üle viieks aastaks vedajale, kelle leidmiseks korraldab Viimsi vald avaliku konkursi. Praegu kasutab laeva AS Kihnu Veeteed, kellega sõlmitud leping lõpeb selle aasta 31. oktoobril.
Abruka saart teenindav laev Abro antakse tähtajatult kasutamiseks üle Saaremaa vallale, kes opereerib liini ise.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Mõlemad laevad antakse üle tasuta tingimustel, et kasutaja tagab laeva majandusliku säilimise ning tasub kõik kulud, mis tulenevad laeva käitamisest, hooldamisest, korrashoiust, remondist, kindlustamisest ja muudest säilimiseks tehtavatest toimingutest.
Seotud lood
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.