Ohutusjuurdluse Keskus (OJK) on läbi vaadanud 28. veebruaril Tallinna lennujaamas toimunud Smartlynxi õnnetuse lennuki pardasalvestised ning pannud kirja lennuõnnetusele eelnenud sündmustejada.

- Smartlynxi lennuk. Foto: Postimees/Scanpix
Kogutud info kohaselt saab OJK esialgu öelda järgmist:
28. veebruaril 2018 kell 12.02 startis Smartlynx Airlines Estonia Airbus A-320-214 Tallinna Lennujaamast, et läbi viia treeninglende. Pardal oli kapten-instruktor, teine piloot, neli õpilast ja Lennuameti inspektor. Koolitusel viidi konveiermaandumistena (touch and go) läbi tüübipädevuskoolitust.
Kell 17.04 pärast edukat lähenemist ja maandumist rajale ei suutnud õhusõiduk uuel õhkutõusul kõrgust koguda. Õhusõiduk ei reageerinud kõikidele korraldustele, kaotas kõrgust ja põrkas lennuraja otsa lähedal vastu rada. Kokkupõrke käigus puudutasid mootorid lennurada ning purunesid telikute luugid.
Pärast kokkupõrget maaga kogus õhusõiduk uuesti kõrgust ning pilootidel õnnestus õhusõiduk stabiliseerida ja tagasi pöörata, et maanduda rajale 26. Pöörde sooritamise järel seiskusid mõlemad õhusõiduki mootorid.
Piloot edastas teate hädamaandumiseks ja sai vastava loa. Õhusõiduk maandus kell 17.11 umbes 150 meetrit enne lennurada ja jäi lõplikult pidama 15 meetrit lennurajast lõunas.
Maandumise käigus purunesid kõik rehvid. Instruktor ja üks õpilastest said õnnetuse käigus kergeid vigastusi.
Edasi keskendub ohutusjuurdluse Keskus õhusõiduki juhtimissüsteemi uurimisele.
Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi spetsiifilist ülesannet täitev struktuuriüksus, mis on ohutusjuurdluste läbiviimisel sõltumatu ning iseseisev.
Seotud lood
Äripäeva Autovedajate aastakonverentsil tegid IIZI ärikliendiüksuse juht Kaido Konsap ja analüütik Tiit Jõgi ülevaate kindlustusturu hetkeolukorra kohta. Muuhulgas arutati ka tuleviku väljakutseid keskendudes eelkõige liiklus- ja kaskokindlustuse arengutele.