BLRT Grupi laevaremonditehases Tallinn Shipyard moderniseeriti esimest korda dokist pikem laev, Hollandi laevandusfirmale Royal Wagenborg kuuluv alus Thamesborg, teatab ettevõte.

- Thamesborg Tallinnas dokis.
- Foto: BLRT Grupp
Laeva dokki viimiseks tehti suuri ettevalmistusi: ujuvpontoon ehitati ümber, et pääseda ligi laeva sellele osale, mis jäi dokist väljapoole. Keskkonnamõju vältimiseks seadmestati ujuvpontoon fermide ja tolmuvõrguga, mis tõkestavad liivjugapuhastamise käigus eemaldatava vana värvi, rooste ja abrasiivse aine laiali kandumist. Tallinn Shipyard moderniseeris ja korrastas laeva 34 päeva jooksul, parandades oluliselt aluse toimimise tõhusust.
Seni oli Tallinnas võimalik hooldada kuni 143 meetriseid A-seeria aluseid kandevõimega 15 750 tonni. Täna on Tallinn Shipyard suuteline teenindama aga ka 172 meetri pikkuseid T-seeria laevu kandevõimega 19 500 tonni. 2018. aastal on laevaremonditehasel kavas ette võtta veel neli Royal Wagenborg’i T-seeria laeva.
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.