• 03.11.17, 17:40
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti Raudtee võrgul hakkavad 10. detsembrist kehtima uued raudteeinfrastruktuuri kasutustasud

Tehnilise Järelevalve Amet (TJA) määras Eesti Raudtee võrgule 10. detsembril algavaks liiklusgraafikuperioodiks uued raudteeinfrastruktuuri kasutustasud. Kaubaveoettevõtjate kasutustasud jäävad samale tasemele, mis eelmisel perioodil.
Eesti Raudtee võrgul hakkavad 10. detsembrist kehtima uued raudteeinfrastruktuuri kasutustasud
  • Foto: Andres Haabu
Algav 2017/2018 liiklusgraafikuperiood on kasutustasu arvestamist silmas pidades pöördeline, selgitab TJA. Ligi 14 aastat kehtinud kasutustasu metoodika on asendatud uue, ajas muutunud õiguslikku ja majanduslikku olustikku arvestava metoodikaga. Uue metoodika väljatöötamise üheks põhjuseks on vajadus viia raudteeinfrastruktuuri kasutustasu arvestamise alused vastavusse Euroopa Liidu õigusega.
Kasutustasusid tasuvad kõik raudteeveo-ettevõtjad, kes avalikku raudteed kasutavad. Kasutustasu määramise otsusega kehtestati AS Eesti Raudteel raudteeinfrastruktuurile juurdepääsu tagava põhiteenuste kasutustasu ning juurdepääsu tagavate põhiteenuste lisatasud. Kasutustasude alusel kogub AS Eesti Raudtee omakorda enda raudteevõrgul tasusid, mis katavad infrastruktuuri majandamisega seotud kulusid.
Suurim erinevus võrreldes varem kehtinud metoodikaga on kohustus hinnata turusegmentide maksevõimet, samuti muutusid kulude arvestamise põhimõtted. Otsekulu hakkavad tasuma kõik turuosalised võrdsetel alustel, lähtuvalt rongiliikluse korraldamisega turusegmendi poolt otseselt põhjustatud kuludest. Lisatasude määramise aluseks on turusegmentide maksevõime. Lisatasude kehtestamisel arvestati kehtivat õigusruumi ning seniseid kasutustasu suuruseid. Samuti arvestati raudteeinfrastruktuuri-ettevõtja tegevuskava järgnevaks perioodiks.

Artikkel jätkub pärast reklaami

TJA peab lisatasu maksevõime metoodika kujundamisel oluliseks ühelt poolt infrastruktuuriettevõtja kulude ja majandusliku olukorra ning teiselt poolt infrastruktuurikasutajate kulude ja majandusliku olukorra tasakaalustamist. Samuti tuleb arvesse võtta erinevate valikute mõju riigi rahalistele kohustustele. TJA peab rakendatava metoodika valikul oluliseks selle lihtsust, rakendamiseks vajaliku informatsiooni kättesaadavust, läbipaistvust, objektiivsust ja kontrollitavust.
Uuel liiklusgraafikuperioodil tõuseb märkimisväärselt avaliku reisijaveoteenuse osutaja kasutustasu. Kaubaveoettevõtjate kasutustasud jäävad samale tasemele, mis eelmisel perioodil.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.11.25, 15:43
Millist ladu finantsjuht eelarvesse tahab?
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele