PPA, Maksu- ja Tolliamet ning Maanteeamet kontrollisid 10.-12. oktoobrini Lõuna-Eesti eri paikades, kas veoautod vastavad tehnonõuetele ning nende juhid on puhanud.
Põhja prefektuuri liiklusjärelvalvekeskuse liiklusgrupi juht Hanno Viibus ütles pressiteate vahendusel, et enamus kontrollitud veoautodest olid korras. „Rikkumisi või puudusi avastasime jämedalt igal kolmandal juhil või veoautol. Kõige rohkem eksiti töö- ja puhkeaja nõuete vastu. Juhid, kes on suuremõõduliste ja –massiliste veoautode roolis, peavad olema värsked, et mistahes ootamatusele reageerida. Kõik väsinud roolikeerajad on ohtlikud, ainus erinevus on potentsiaalne kahju, mida ta võib oma sõidukiga põhjustada,“ ütles Viibus. Ta lisas, et kümmekond sõidukit ületasid lubatud massi ning viiel polnud veos turvaliselt kinnitatud.
Maksu- ja tolliameti (MTA) tolliosakonna juhataja asetäitja Tiit Kõluvere sõnul vajab eriotstarbelise diislikütuse kasutamistingimused jätkuvalt meelde tuletamist. „Alates 2015. aastast võib niinimetatud sinist kütust tarbida ainult põllumajanduses kasutatavates traktorites ja kombainides või kalalaevades. Vaatamata sellele leidsime sõidukitest 10 juhul sinise kütuse kasutamise jälgi,“ ütles Kõluvere. Alates 1. juulist toob eriotstarbelise diislikütuse reeglite rikkumine lisaks väärteotrahvile kaasa ka aktsiisivahe tasumise.
"Rikkumised ja puudused veoautode juures on kõrgendatud oht liikluses. Viimastel aastatel on olukord paranenud, kuid arenguruumi veel on. Transpordiettevõtete juhid peavad hakkama rohkem tähelepanu pöörama enda sõidukite heakorrale, sest liiklusohutusse panustamine ei ole kulu, vaid investeering," ütles Maanteeameti peadirektori asetäitja liiklusohutuse ja ühistranspordi alal Meelis Telliskivi, kes kutsub transpordiettevõtjaid olema vastutustundlikumad.
Kokku kontrolliti enam kui 200 sõidukit, neist 174 olid raskeveokid, 65 sõiduautod ja kaheksa traktorid. Piiripunktides tuvastati neli sõidumeerikuga manipuleerimist ja üks vale kaardi kasutamine. Erakorralistele tehnoülevaatusele suunati 16 veoautot ja kolm sõiduautot. Näiteks suunati ülevaatusele veoautod, millel lekkisid vedelikud ning mille raamipoldid olid lahti või puudu.
Seotud lood
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.