20. - 21. septembril Kultuurikatlas kohtunud Euroopa Liidu transpordiministrid kinnitasid, et suurte taristuinvesteeringute elluviimiseks on vaja tagada investeeringute jätkumise kindlus samamoodi, nagu praegusel, 2014 - 2020 perioodil.

- Kadri Simson ja Violeta Bulc pressikonverentsil
- Foto: Aron Urb (EU2017EE)
„Praegu on riikidel võimalik kasutada Euroopa Ühendamise Rahastu (CEF) tuge ja see rahastusinstrument on end õigustanud. Sarnast rahastusinstrumenti vajame ka tulevikus, et tagada kindlus pikaajalistele suurprojektidele. Tulevikuinvesteeringute tegemiseks on vajalik stabiilsus, et üleeuroopalise transpordivõrgustiku (TEN-T) põhivõrk 2030. aastaks välja ehitada,“ sõnas majandus- ja taristuminister Kadri Simson pressiteates.
„Kohtumine transpordiministritega kinnitas, et kõik liikmesriigid soovivad CEF-i sarnast rahastusinstrumenti ka tulevikus kasutada. 2017. aastaks transpordisektorisse investeeritud 22,4 miljardit eurot on toonud kaasa kokku 46,7 miljardit eurot ka muude sektorite investeeringute arvelt. 2030. aastaks on TEN-T põhivõrgu välja ehitamiseks teha veel 750 miljardi euro ulatuses investeeringuid, koos üldvõrgustiku projektidega 1,5 triljoni ulatuses,“ iseloomustas Euroopa Komisjoni transpordivolinik Violeta Bulc Euroopa transpordisektori investeeringuvajadusi.Ühtlasi kinnitas volinik, et Euroopa Komisjoni tugi käimasolevatele raudteeprojektidele, sealhulgas Rail Balticule, on jätkuv. „Praeguses rahastusperioodis muudatusi ei tehta,“ kinnitas volinik Bulc.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.