Aasta-aastalt on tööõnnetuste arv veonduse ja laonduse sektoris kasvanud. Mullu teatati 5081 tööõnnetusest, neist ca 2% juhtusid liikluses.

- Veokijuhtidega juhtub aastas ligikaudu 150 tööõnnetust.
- Foto: Erik Prozes
“Järelevalve liiklusohutuse üle on jagatud praegu erinevate ametkondade vahel: peamise ja kõige suurema osa järelevalvest teostab politsei- ja piirivalveamet, aga meil on olemas ka maanteeamet ja sellele lisaks tegutseb samas valdkonnas ka tööinspektsioon, kellele on liiklusseaduse alusel antud õigus teostada järelevalvet sõidukijuhtide töö- ja puhkeaja üle just nimelt ettevõttesiseselt,” selgitas tööinspektsiooni peadirektori asetäitja ennetuse ja õiguse alal Meeli Miidla-Vanatalu 8. juunil maanteeameti korraldatud seminaril tööohutusest liikluses.
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.