Tallinna Lennujaamas toimunud Transpordi müügihommiku seminar lõppes ekskursiooniga lennujaama terminali põhja, kus sai näha, mis juhtub pagasiga, kui see lennujaama check-in lauas on ära antud. Vaata pilte!

- Mis saab pagasist lennujaama esimesel korrusel.
- Foto: Martin Kivimäe
Transpordi müügihommikul osalejad pääsesid Tallinna lennujaamas kohta, kuhu nad tavalise lennureisijana reeglina ei satu. Tallinna lennujaamas lennufirmadele teenuseid pakkuva Tallinn Airport GH juhatuse liige Jarmo Mänd ütles ekskursiooni läbi viies, et tavaline lennureisija satub pagasisorteerimisliinide juurde ainult juhul, kui tema kohvrist avastatakse läbivalgustamisel midagi kahtlast. Sellisel juhul kutsutakse reisija valjuhääldi kaudu infolaua juurde, kust minnakse alla pagasisorteerimisse kohvrit avama. Kui reisijat välja ei ilmu, siis see kott lennukile ei lähe.
Pagasi ära andmise järel kulub 7 minutit, kuni pagas jõuab terminali ülakorruselt alla sorteerimislintidele. Kõik kotid valgustatakse läbi ja kui nähakse midagi kahtlast, siis lähevad need eraldi läbivaatamisele, tähelepanelikumale läbivalgustamisele, kuni selleni, et reisija kutsutakse välja, et tema juuresolekul kott avada.
Tallinna lennujaama pagasisorteerimises ei ole veel leitud tasuvust, et investeerida automaatsetessee pagasisorteerimise lahendustesse. Seetõttu on konveierlindi ääres mõned mehed, kes kohvri küljes olevalt triipkoodilt loevad skänneriga, millisele lennukile peab pagas minema ja tõstavad selle vastava lennuki kärusse. On kindel reegel, et lennukile ei tohi minna ühtegi kotti rohkem, kui sinna on teadaolevalt registreeritud. Seetõttu loetakse alati enne lennukile saatmist kotid üle ja kui nende arv on kasvõi 1 võrra suurem, siis enne lennuk ei välju, kui leitakse üleliigne kott.
Hommikuseminar „Transpordi müügihommik“ toimus Tallinna Lennujaamas 29. veebruaril. Seminaril oli üle 30 osaleja, kellele tutvustati Swedbanki tööstussektori uuringut, Ernst & Youngi eskpordi konkurentsivõime uuringut, räägiti Läti ja Leedu turgude eripäradest, tehti ülevaade veoportaalidest ning esines ettevõte, kes on suutnud transpordisektoris oma müüki kasvatada paari aastaga üle 13 korra. Seminari sisu kohta saab lähemalt vaadata
SIIT.
Pagasisorteerimine lennujaamas

27 fotot
- Tallinna lennujaama pagasisorteerimisruum.
- Foto: Martin Kivimäe
Autor: Tanel Raig, logistikauudised.ee toimetaja
Seotud lood
Auto soetamisel või liisimisel on lihtne takerduda ühte numbrisse – ostuhinda. Ent tegelik kulu ei piirdu kaugeltki sellega, mida näed esmasel arvel. Kütus, hooldused, kindlustus, rehvid, väärtuse langus, maksud ja järelturu atraktiivsus loovad kogumõju, mis avaldab ettevõtte rahavoole märkimisväärset mõju. Just seetõttu on oluline hinnata sõiduki omamise kogukulu ehk „Full Cost of Ownership“ (FCO)– tervikpilti, mis kajastab kogu elutsükli kulusid.