Autor: Kristjan Hiiemaa • 20. oktoober 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Optimeeritud tarneahel hoiab kaubandushiiud konkurentsis

Autor: Raul Mee

Suured jaeketid H&M, Zara, IKEA ja Wal-Mart püsivad konkurentsis tänu tarneahela optimeerimisele ja strateegilisele mõtlemisele.

Kunagi tähendas vajaliku tarkvara arendamine tohutut investeeringut ja suuri ettevõttesiseseid ponnistusi. Praegu on tehnoloogia abil tekitatud keskkond, kus peaaegu iga ettevõte saab optimeerida oma ärimudelit ja parendada protsesse.

1947. aastal asutatud rõivaste jaemüüja H&M on viimasel aastakümnel jõudnud tippu ning 20,3 miljardi dollarise aastamüügini. Ajakirja Forbes TOP 100 nimekirjas on H&M koos Apple'i ja Coca-Colaga 31. kohal. Jaehiid Wal-Mart on kümne aastaga kasvanud 70 miljardilt 127 miljardile. Sarnane edu on saatnud rõivaketti Zara (14,4 miljardit aastas) ja mööblikaupluste ketti IKEA (28 miljardit).

Soodsad hinnad ja lühike tarneaeg

H&Mil endal tehaseid ei ole, ettevõtte äri koondub ümber sajast disainerist koosneva tiimi, kes teevad koostööd tootmisettevõtetega – koostöö toimub enam kui 700 tarnija, 60 modelleerija ja 20 tootmiskeskusega üle maailma.

Kuigi moetrendide jälgimine on oluline, sõltub rõivamüüja edu soodsatest hindadest, mille juures tuleb mängu laojuhtimisstrateegia. H&M toodab 80% oma jaevarudest ette ning laseb ülejäänud 20% turule aasta jooksul, sõltuvalt turul valitsevatest trendidest.

Taskukohased hinnad saavutatakse tänu tarnijatega loodud headele suhetele, mida toetavad tarneaega lühendavad tootmisstrateegiad. Ettevõttel on 30 rahvusvahelist tarnepartnerit ning keskne laojuhtimistarkvara, kaasaegse IT-infrastuktuuri kasutuselevõtt on tarneaega lühendanud 15-20%.

Paindlikkus ja lühikesed tarneajad kahandavad ebasobivate kaubaartiklite ostmise ohtu, mis võimaldab kauplustel soodsate hindadega kiiresti varusid täiendada kõige paremini müüvate toodetega.

Loe Zara, IKEA, Walmarti tarnehelatest pikemalt Äripäevast.

Jaga lugu
Logistikauudised.ee toetajad:
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077