• 25.06.15, 16:39
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Transpordiettevõtted kaotanud üle kolmandiku kaubamahust

Eesti transpordiettevõtete kaubavedu on viimaste aastatega vähenenud enam kui kolmandiku.
Kaubavedude vähenemises on suurim hävija raudteetransport, mis on tippajaga võrreldes kaotanud enam kui poole oma kaubamahust.
Statistikaameti avaldatud andmetel vedasid tänavu esimeses kvartalis Eesti transpordiettevõtted 18,13 miljonit tonni kaupa. Kaubamaht oli esimeses kvartalis viimati väiksem 2009. aastal, kui veeti 17,48 miljonit tonni kaupa.
Selle sajandi suurim kaubaveotulemus tehti 2007. aasta esimeses kvartalis, kui veeti 29,63 miljonit tonni kaupa. Tänaseks on kaubamaht kukkunud 38,8%. Enim on oma kaubast kaotanud raudteetransport. Kui 2007. aasta alguses liikus raudteel 19,52 miljonit tonni kaupa, siis tänavu esimeseks kvartaliks oli sellest järele jäänud veel vaid 8,48 miljonit tonni ehk 56,6% vähem.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Suurele kaubamahtude langusele vaatamata ei ole peale raudteetranspordi teiste transpordiliikide ettevõtted oluliselt kannatanud. Autovedude kaubamaht on võrreldes 2007. aasta esimese kvartaliga küll kahanenud 5,7% võrra (9,3 miljonile tonnile), kuid rahvusvahelistes kaubavedudes on maht tõusnud enam kui poole võõra (54% ehk 3,1 miljoni tonnini).
Kasvanud ka meretranspordi mahud 0,24 miljonilt tonnilt 0,33 miljonile tonnile.
Statistika on koostatud Eesti äriregistrisse kantud ettevõtete baasil.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.11.25, 15:43
Millist ladu finantsjuht eelarvesse tahab?
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele