Aprillis oli II kvartali raskeveokimaksu tasumise tähtaeg. MTA andmetel laekus raskeveokimaksu eelmise aasta II kvartaliga võrreldes 192 000 eurot ehk 20 protsenti enam.
„Senine praktika näitab, et hea koostöö ettevõtjate ja neid esindavate erialaliitudega aitab korrastada tegevusvaldkonda ja tagada võrdseid konkurentsitingimusi. Haagisega sadulveokite arv tõusis II kvartalis möödunud aasta sama ajaga võrreldes 3022-lt 7182-le ning eelkõige on selle taga erialaliitude hea teavitustöö koos maksuhalduri tegevustega,“ selgitas maksu- ja tolliameti maksukorralduse talituse juhataja Monika Jõesaar.
Maksu- ja tolliamet võttis koostöös autovedajate erialaliitude, politsei- ja piirivalveameti, ministeeriumide ja maanteeametiga rakseveokimaksu tasumise suurema tähelepanu alla möödunud aasta sügisel, mil juhtis tähelepanu asjaolule, et vaid 45 protsenti sadulveokitest deklareerib ja maksab makse haagisega sõidu eest, ülejäänud 55 protsenti sõitsid maanteel justkui ilma haagiseta. Tänane olukord on oluliselt muutunud ja 85 protsendil sadulveokitest on haagisega sõit deklareeritud. Samas sõidab praegu veel 1298 Eestis registreeritud sadulveokit väidetavalt ilma haagiseta. Seetõttu palub MTA nende Eestis registreeritud veokite omanikke pöörduda lähiajal maanteeameti poole haagisega sõidu ehk autorongi registreerimiseks. Raskeveokimaksu rakendatakse üle Euroopa Liidu ja tasumine toimub veoki registreerimisriigis.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.