• 04.05.15, 17:51
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Töömahu langus vabastas veofirmad palgasurvest

CV Keskuse andmetel on I kvartalis oluliselt kasvanud autojuhtidele suunatud tööpakkumiste arv. Veofirmad aga ütlevad, et palgasurvet töömahtude vähenemise tõttu sektoris pole.
Tänavu esimeses kvartalis leidus CV Keskuse tööportaalis koguni 50,9% rohkem autojuhtidele suunatud tööpakkumisi kui möödunud aastal samal perioodil (sh rahvusvaheline ning riigisisene vedu). CV Keskuse turundusjuhi Henry Auväärti sõnul sai autojuhtide tööpakkumiste arvu kiire kasv alguse veebruari- ning märtsikuus. „See võib peegeldada tööturul toimuvaid muutusi ning vähenevast tööjõust tingituna aasta-aastalt raskemaks muutuvaid otsinguid,“ leidis Auväärt.
Veofirmad imestunud
Autovedajad on CV Keskuse andmete üle imestunud. „Ei ole otsinud Lajosesse uusi autojuhte ja pole ka palgasurvet tundud,“ ütles veofirma AS Lajos omanik ja Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni president Einar Vallbaum. Tema kinnitusel on vedajatel tööd vähemaks jäänud. Ta tunnistas, et aeg-ajalt Lajos siiski töökuulutusi ülesse paneb. „Seda tehakse ikka, et kontrollida, kas on häid juhte turule tulnud,“ selgitas ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Suures plaanis jääb aga Vallbaumi sõnul autojuhte üle. „Esimesed firmad on juba autosid müügiplatsidele tagasi toonud,“ kinnitas ta.
„Kust kohast saaks palgasurve tulla? Praegu küll ei näe,“ kinnitas ca 60 autojuhile tööd andva OÜ Kauritel juhataja Marko Novik. Tema sõnul on Venemaa turg praktiliselt ära kukkunud. Kui enne tellis klient iga kuu Venemaale ühe koorma veo, siis iga kvartal, seejärel korra poolaastas, siis nüüd vaid korra aastas, kirjeldas Novik. Ka praegusel Kauriteli põhilisel veosuunal Skandinaavias ei ole Noviku kinnitusel kasvu.
Sisevedude juhid muudavad pildi segaseksNii Vallbaum kui Novik leiavad, et autojuhtide töökuulutuste kasv võib olla põhjustatud tee-ehituse hooaja algusega, mistõttu otsitakse rohkem juhte sisevedudele.
Auväärti kinnitusel ongi suurenenud riigisiseste vedude ning lihtsama kategooria autojuhtide otsingud. See pole lubanud tõusta ka pakkumiste keskmisel palgal, mis on jäänud Auväärti andmetel 1500-1600 eurose brutopalga juurde. Kõrgeim pakutav brutopalk tõusis esimeses kvartalis Auväärti väitel siiski 2600 euroni. „Kõrgete palganumbritega rahvusvaheliste autojuhtide tööpakkumisi leidub tööportaalis tänagi,“ nentis Auväärt.
Ka tööotsijad on transpordi/logistika valdkonnas muutunud aktiivsemaks. Esimeses kvartalis oli kandideerijaid valdkonnas 13,7% enam kui möödunud aastal samal perioodil. Sügisel läbi viidud tööturu-uuringus arvasid 11,2% tööandjatest, et lähiaastatel vajavadki nad enim transpordi/logistika valdkonna töötajaid, rääkis Auväärt.

Seotud lood

Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!
Igasügisest traditsiooni järgides valib Äripäeva Logistikauudised juba 24. korda välja aasta parima logistikasaavutuse: esita kandidaat konkursile Aasta Logistikategu 2025!

Hetkel kuum

Gunvor Groupi terminal Rotterdamis, millele pakub logistikateenuseid Eestis tegutsev ning siinses veondus- ja laondussektori parimat palka maksev AS Gunvor Services.
TOP
  • 14.10.25, 15:57
Palga TOP: veondus- ja laondussektori esikolmikus palk üle 6000 euro
BLS avas oma logistikakeskuse laienduse Harjumaal 2022. aastal ja investeeris sellesse 6,5 miljonit eurot.
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
Girteka transpordibaas Sadys Poznańi lähedal on üks ettevõtte suurimaid ja kaasaegsemaid rajatisi, mida plaanitakse jõuliselt veelgi arendada.
Uudised
  • 08.10.25, 17:09
Girteka vallutab Poolat: eesmärk viiekordistada ekspedeerimisäri ning soetada kuni 8000 sõidukit
Elektriveokite kasutuselevõtt peab toimuma tavapärastes konkurentsitingimustes, mitte kohustuste ja trahvide saatel, leiavad organisatsioonid oma ühisavalduses.
Uudised
  • 14.10.25, 13:32
Logistikasektor protestib nullheitega veokite ostukohustuse vastu: keegi ei osta veokit, mis viib pankrotti:
Shanghai sadam.
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
Laev antakse uuele omanikule üle oktoobris.
Uudised
  • 14.10.25, 11:30
Tallink müüs kaubalaeva Sailor oma konkurendile
Kriisilogistika päeval juttu juhtinud Autoettevõtete Liidu tegevjuhi Kersten Kattai sõnul sai ta küll paljudele küsimustele vastused, kuid mitte päris kõikidele. Mis tähendab, et samalaadne üritus tuleks muuta traditsiooniks.
Uudised
  • 13.10.25, 11:51
Galerii: “Kriisilogistika päev 2025
Olulisim küsimus: miks pole logistikaettevõtted ETO nimekirjas?
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele