Saksamaa valitsus avalikustas läinud nädalal maksukava, millega välismaalased ei saa aastast 2016 Saksamaa kiirteedel enam tasuta sõita.
Kiirtee kasutuse eest tuleb maksimaalselt tasuda kuni 130 eurot aastas, vahendab agentuur Bloomberg. Saksamaal registreeritud autode omanikud saavad maksu tagasi.
Maksu suurus sõltub auto mootori võimsusest ja keskkonnamõjust. Välismaalastel on näiteks valida, kas maksta 10 eurot kümnepäevase teekasutusloa eest või 22 eurot kahe kuu eest.
Aastas peaks maksust laekuma ca 3,7 miljardit eurot, ütles Saksamaa transpordiminister Alexander Dobrindt. Maksu administreerimise kuluks on rehkendatud 195 miljonit eurot ning tagasimakseteks kohalikele ca 3 miljardit eurot. Nii oleks valitsuse maksutulu ca 500 miljonit eurot. Raha läheks teede korrahoiuks.
Teemaks on Saksamaa kantsleri Angela Merkeli järeleandmine Baieri sõsarparteile CSU. Baierlased on kaevanud Austria ja Šveitsi tasuliste teede pärast ja nõudnud sama ka Saksamaal.
Euroopa Komisjon peab veel hindama, kas selline mudel on kooskõlas ELi seadustega, mis ei luba diskrimineerimist.
2005. aastal kehtestas Saksamaa teatud teedel raskeveokite maksu, mille kasutusala järgnevatel aastatel laieneb, ütles transpordiminister.
Seotud lood
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.