Saksamaa valitsus avalikustas läinud nädalal maksukava, millega välismaalased ei saa aastast 2016 Saksamaa kiirteedel enam tasuta sõita.
Kiirtee kasutuse eest tuleb maksimaalselt tasuda kuni 130 eurot aastas, vahendab agentuur Bloomberg. Saksamaal registreeritud autode omanikud saavad maksu tagasi.
Maksu suurus sõltub auto mootori võimsusest ja keskkonnamõjust. Välismaalastel on näiteks valida, kas maksta 10 eurot kümnepäevase teekasutusloa eest või 22 eurot kahe kuu eest.
Aastas peaks maksust laekuma ca 3,7 miljardit eurot, ütles Saksamaa transpordiminister Alexander Dobrindt. Maksu administreerimise kuluks on rehkendatud 195 miljonit eurot ning tagasimakseteks kohalikele ca 3 miljardit eurot. Nii oleks valitsuse maksutulu ca 500 miljonit eurot. Raha läheks teede korrahoiuks.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Teemaks on Saksamaa kantsleri Angela Merkeli järeleandmine Baieri sõsarparteile CSU. Baierlased on kaevanud Austria ja Šveitsi tasuliste teede pärast ja nõudnud sama ka Saksamaal.
Euroopa Komisjon peab veel hindama, kas selline mudel on kooskõlas ELi seadustega, mis ei luba diskrimineerimist.
2005. aastal kehtestas Saksamaa teatud teedel raskeveokite maksu, mille kasutusala järgnevatel aastatel laieneb, ütles transpordiminister.
Seotud lood
Laonduse arengut suunavad mitmed megatrendid, nagu tehnoloogia areng, globaliseerumine, keskkonnasäästlikkus, rahvastiku vananemine ja väärtushinnangute muutumine. Need trendid toovad kaasa vajaduse digitaliseerimise ja automatiseerimise järele, rohetehnoloogiate integreerimise ning töötajate oskuste arendamise vastavalt muutuvatele nõudmistele.