• 09.06.14, 22:58
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Palo tahab laenuga kiirendada Tallinna-Tartu maantee ehitust

Maanteelõik Tallinnast Paideni, kui mitte kaugemale, tuleks 2020. aastaks ehitada laenu toel neljarealiseks, esitas majandus- ja taristuminister Urve Palo mõttekoha riigikogus.
Palo ütles, et ei ole rahul sellega, mis puudutab Tallinna-Tartu maantee ehitamiskiirust. Tema sõnul arendaks tee-ehitus regionaalpoliitikat laiemalt, sest korralikud teed võimaldavad linnas tööl käia. Samuti suurendaks neljarealisus turvalisust.
Majandusministri sõnul ehitatakse Tallinna-Tartu maanteed aeglases tempos. "Riigi vahendid on piiratud ja sellist võimalust, et paneme lihtsalt eelarves raha oluliselt juurde ei ole lähiaastate perspektiivis ette näha," ütles Palo.
Palo lausus, et senine tegemata teelõik, mis läheks Tallinnast Paideni neljarealisena, maksaks 200 miljonit eurot. Sellest umbes 70 miljonit eurot oleks võimalik saada Euroopa Liidu struktuurivahenditest.

Artikkel jätkub pärast reklaami

"See oleks tõsine mõttekoht ja mina isiklikult pooldaksin lähenemist, et teha kiiremini ära ja seda saab kohe kasutama hakata, mitte venitada. Praegune teehoiukava Paideni tegemist ette ei näe," lisas minister.
Palo vastas täna arupärimistele, miks kavandab valitsus 2015. aastal vähendada teede rahastamist 25 miljoni euro võrra, et vähendatav summa tehakse tasa 2020. aastaks, kui alates 2016. aastast teede rahastamist suurendatakse järk-järgult, sest senise praktika järgi on kütuseaktsiisist saadav summa kasvanud.
Majandusministri sõnul ei ole mõistlik, et on väga kindlalt kirjas, kui palju täpselt tuleb igal aastal kulutada protsentuaalselt kütuseaktsiisist tee-ehituseks, sest valmisolek võib aastatega varieeruda. "Ma ei näe suurt probleemi selles, et aastast aastasse see protsent võib natuke muutuda, kui on olemas korralik teehoiukava, mida pikas perspektiivis jälgitakse," selgitas Palo.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.10.25, 13:57
Raben Eesti logistikateenused vastavad kohalikele vajadustele, aga Euroopa mõõtkavas
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele