Soome Finnair on tõsises hädas reisijatega, kes võtavad lennukist kaasa tekstiilifirmas Marimekko loodud nõusid, tekke ja patju.
Kui Finnair ja Marimekko kuulutasid üle-eelmise aasta lõpus välja koostöö, ei osanud nad ilmselt oodata, et 2013. aasta kevadel Finnairi lennukitesse ilmunud Marimekko lauanõud ja tekstiil nii menukaks osutuvad, vahendas
trip.ee Rootsi lennuportaali Flugtorget.
Finnairi kommertsala asepresidendi Allister Patersoni kinnitusel kaob Finnairi mõnedel kauglendudel isegi kuni 30 protsenti tekkidest ja patjadest. Seni on Finnair vaadanud kadunud asju turunduskuludena, samas tunnistas Pateron, et pidev Marimekko nõude ja tekstiili asendamine on lennufirmale kulukas lõbu.
Valik Marimekko tooteid – vihmavarjud, kotid, kohvikruusid, teekannud ja põlled – on Finnairi kauglendudel müügil ka pardapoes.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Finnair pole otsustanud, mida ette võtta. Üheks võimaluseks on tõsta piletihinda, kuid see mõjuks halvasti konkurentsivõimele ning karistaks reisijaid, kes suudavad oma näpud Marimekko toodangust eemal hoida. Lahenduse leidmise teeb keerulisemaks ka see, et mitmed Jaapani reisibürood kasutavad Marimekko tekstiile müügiargumendina, kinnitades reisijaile, et nad võivad need lennukist kaasa võtta.
Marimekko lilledisainiga on värvitud ka Finnair Aasiasse lendav Airbus 340.
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.