Soojade ilmade püsimisega kehtestab maanteeamet teede kahjustamise vältimiseks massipiiranguid nõrgema kandevõimega teedel. Enim piiratakse raskeveokite liikumist Viljandi ja Pärnu maakonnas.
Maanteeameti hooldeosakonna juhataja Rain Hallimäe sõnul on päevaste plusskraadide tulemusena teede muldkehad hakanud sulama, mille tõttu väiksema kandevõimega teekonstruktsioonid võivad kaotada suure osa oma kandevõimest.
„Oleme ebatavaliselt sooja veebruarikuu tõttu juba asunud paigaldama massipiirangu liiklusmärke ning tänase seisuga kehtivad need üle tuhandel kilomeetril meie teedel,“ vahendas maanteeamet oma pressiteates Hallimäe sõnu.
Tavaliselt piiratakse kevadeti raskeveokite liikumist umbes 4000 km teedel, täpsustab amet.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Hooldeosakonna juhi kinnitusel taastub tee vajalik kandevõime alles siis, kui teekonstruktsioonid on täielikult sulanud ja tahenenud – sõltuvalt küll ilmast, aga tavaliselt alles mai alguseks.
Infot teede lagunemise kohta saab anda ja kuulda maanteeinfokeskuse tasuta lühinumbril 1510.
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.