Tarbesõidukite tootjad peavad nende mootorid senisest rohelisemaks tootma, otsustas Europarlament.
Otsus puudutab väikeseid tarbesõidukeid, mille tühimass ei ületa 2,610 tonni ja täismass 3,5 tonni.
Tänase otsuse kohaselt vähendatakse ELis müüdavate väikeste tarbesõidukite CO2-heidete sihtmäära tänaselt 203 grammilt kilomeetri kohta 147 grammile kilomeetri kohta aastaks 2020.
Sihtmäära saavutamiseks toimib erisoodustuste süsteem, mille alusel antakse tootjatele lisasoodustus keskmise heite arvutamisel iga vähesaastava sõiduki pealt, mille heidete kogus jääb alla 50 g CO2/km. Erisoodustuse süsteemi ei uuendata ja see lõpeb 2018. aastal.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Auto soetamisel või liisimisel on lihtne takerduda ühte numbrisse – ostuhinda. Ent tegelik kulu ei piirdu kaugeltki sellega, mida näed esmasel arvel. Kütus, hooldused, kindlustus, rehvid, väärtuse langus, maksud ja järelturu atraktiivsus loovad kogumõju, mis avaldab ettevõtte rahavoole märkimisväärset mõju. Just seetõttu on oluline hinnata sõiduki omamise kogukulu ehk „Full Cost of Ownership“ (FCO)– tervikpilti, mis kajastab kogu elutsükli kulusid.