Töötajate premeerimine peab sõltuma nende töö tulemustest, kommenteeris Transiidikeskuse ASi juht Erik Laidvee neile preemia kohustuslikuks tegevat kohtuotsust.
Ringkonnakohus otsustas 2. jaanuaril, et Transiidikeskuse ASi otsus jätta 2012. aastal osa töötajaid ilma jõulupreemiast on õigustühine ja töötajaid ebavõrdselt kohtlev.
Laidvee sõnul tuleb võrdse töö eest maksta võrdset töötasu. "Aga see ei saa ega tohi tähendada seda, et kõikidel töötajatel on vaatamata ebavõrdsetele töötulemustele õigus preemiatele," märkis ta pressiteates.
Ringkonnakohtu lahend annab tema kinnitusel Eesti tööandjatele järgmise suunise - preemia või boonuse maksmisel töötajatele heade töötulemuste alusel ei tohi erinevalt kohelda head tööd teinud töötajaid ja ettevõttele kahju tekitanud töötajaid. "See tähendab, et kui premeerite osasid töötajaid heade töötulemuste eest, siis tuleb kõigile maksta," selgitas Laidvee.
Transiidikeskuse juht kinnitas, et on sunnitud tööandjate huvides selle otsuse edasi kaebama, et riigikohtust tervemõistuslikku lahendit saada. "Oleme olukorras, kus vaidluse osapooled ei sea kahtluse alla asjaolu, et tegemist ei olnud töötasu, vaid preemiaga, mille maksmiseks polnud ettevõttel ei seadusest tulenevat ega lepingulist kohustust," märkis ta.
"Samuti ei seatud kahtluse alla asjaolusid, mis tingisid ettevõtte juhatuse sellise otsuse - et preemiat mittesaanud töötajad olid näidanud kehvemaid töötulemusi võrreldes teistega, põhjustanud Transiidikeskuse territooriumil avarii ning oma tööandjale mitmekümne tuhande euro suuruse kahju, mistõttu võis neid töötajaid preemiate maksmisel ebavõrdselt kohelda," lisas Laidvee.
Seotud lood
Ringkonnakohus otsustas eile, et Transiidikeskuse ASi otsus jätta 2012. aastal osa töötajaid ilma jõulupreemiast on õigustühine ja töötajaid ebavõrdselt kohtlev.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.