Tänavuse aasta jooksul Tallinna Sadamas teenindatud reisijate arv kasvas novembri lõpuks ligi 8,5 miljoni inimeseni, mis lubab detsembri keskpaigas ületada rekordilise 9 miljoni piiri.
Novembris läbis ASi Tallinna Sadam sadamaid 2,17 miljonit tonni kaupa, selle aasta kogu kaubamaht ulatus 25,9 miljoni tonnini, mis on mullusest 4,3 protsenti vähem, teatas Tallinna Sadam.
Võrreldes eelmise aastaga on üheteistkümne kuuga kasvanud 12 protsenti konteinerite maht, ulatudes 235 tuhande TEU-ni ning segalasti maht 2 protsenti, ulatudes 528 tuhande tonnini. 21,8 protsendi ehk 800 tuhande tonni võrra on vähenenud puistlasti hulk, suurima kaubagrupi vedellasti hulk on püsinud aga suhteliselt stabiilsel tasemel, ületades 11 kuu kokkuvõttes sarnaselt eelmisele aastale 17 miljonit tonni.
Kaubaliikide osas laaditi novembris eelmise kuuga võrreldes rohkem väetiseid ja turvast. Teravilja tipphooaja lõppemisest tingituna vähenes novembrikuus 50 protsendi võrra sadamatest läbiveetava teravilja hulk.
Üheteistkümne kuuga on Tallinna Sadama sadamaid läbinud ligi 8,5 miljonit reisijat, kellest Tallinna-Helsingi suunal on sõitnud 6,9 miljonit inimest, Tallinna-Stockholm liinil 853 tuhat ja Peterburi suunal 171 tuhat inimest. Reisijate koguarv on aastaga kasvanud 4,2 protsenti ning eeldatavasti ületab sadamaid läbivate reisijate arv esimest korda üheksa miljoni reisija piiri detsembri keskpaigas.
Kokku on selle aasta jaanuarist kuni novembrini külastanud Tallinna Sadamat 4562 reisi-ja 1775 kaubalaeva.
Seotud lood
Mullu läbis Tallinna Sadama sadamaid rekordarv reisijaid ehk 9,2 miljonit inimest, mis on aasta varasemast 4,5 protsenti rohkem.
Tallinna Sadama sadamaid läbis veebruaris 2,6 miljonit tonni kaupa, mis näitab veomahu püsimist eelmise aasta sama perioodiga võrreldes samal tasemel.
Tallinna Sadama nõukogu kinnitas ettevõtte 2014. aasta eelarve, mille kohaselt kasvavad tegevustulud tuleval aastal 9%. Kasv tuleb rendi- ja hoonestusõiguse tulude suurenemisest.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.