Täna kogunevad Edelaraudtee töötajad üldkoosolekule, et arutada olukorda, kus majandusministeeriumi otsus lõpetada Edelaraudteega veoleping jätab töötuks üle saja ettevõtte töötaja, vahendab Eesti Raudteelaste Ametiühing.
Raudteelaste aü esimehe Oleg Tšubarovi sõnul ei huvitanud töötajate saatus ministeeriumi aasta aega tagasi, kui otsustati Edelaraudteega veoleping lõpetada ning ka täna ei tee neid murelikuks see, et sada Eesti peret jääb ilma sissetulekuta.
Raudteelaste aü koos Edelaraudtee Vedurimeeste Assotsiooniga on viimane aasta proovinud olukorrale lahendust leida, kuid tulutult. „Tänaseni puudub täpne informatsioon selle kohta, kui palju vajab Elron töötajaid. Läbirääkimistel selgus, et töötajate arv sõltub eelarvest ja veomahu tellimusest, kuid nii palju kui ettevõttes täna töötajaid on, uus ettevõte kindlasti ei vaja,” selgitas Tšubarov.
Tšubarov lisas, et paljud koondatavatest on raudteel töötanud üle 20 aasta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
„Täna peame tõdema, et enamus koondatavatest peab otsima uue töökohta, kuigi nad oleksid võinud veel aasta töötada. Mõned oleks jõudnud ka õnnelikult pensionile, elamata üle koondamise ja uue töökoha otsimisega kaasneva stressi. Lisaks töötajate koondamisele on ministeeriumi otsuse hind 5 miljonit eurot, mis nad peavad tasuma lepingu ülesütlemise eest,” sõnas Tšubarov, tundes muret, et minister ei võta vastutust Eesti töötajate jaoks kahjulikke otsuseid langetades.
Seotud lood
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.