Tänavuse aasta põhjal võib öelda, et uute autode registreerimine on praktiliselt peatunud, ütles Swedbanki autosektori juht Marko Kiisa.
Septembris võeti arvele 1569 uut sõiduautot, mis on aastatagusega võrreldes vaid mõnekümne sõiduki võrra enam. 9 kuu kokkuvõttes on registreeritud 15 318 uut sõiduautot (+0,83%), vahendas Kiisa.
"Siiski peab ütlema, et tegu on igati korraliku ja normaalse mahuga, millega võib rahule jääda – aasta kokkuvõttes ootame endiselt ligi 20 000 uue sõiduauto müümist," prognoosis ta.
Septembris troonis eelistatuima mudelina Škoda Octavia, mida registreeriti 91. Järgnesid Honda CR-V (61) ja Toyota Avensis (56). Markide kokkuvõttes jättis Octavia edu Škoda (197 tk) siiski napilt Toyota (202) järel teiseks, kolmas oli juba pikema vahega Volkswagen (110).
Artikkel jätkub pärast reklaami
September oli Kiisa sõnul üle tüki aja taas kuu, kus võeti arvele ka vähegi mainimist väärt hulk elektrisõidukeid – 8 Nissan Leaf´i ja 4 MIA´t.
Septembris registreeriti 238 uut tarbesõidukit, mida on 10,7% enam kui aasta tagasi. 9 kuuga kokku on soetatud 2179 tarbesõidukit, seda on 8,2% enam kui sama ajaga eelmisel aastal.
Varasemate kuude languse keeras tõusule riigisektor, kuhu soetati septembris tavapärasest tunduvalt rohkem tarbesõidukeid, märkis Kiisa. "Üks suurem hange tõstis arvukaimaks tarbesõidukiks septembris pikap-sõiduki Toyota Hilux (33 tk), mida samuti registreeritakse kaubikuna. Järgnesid Citroen Berlingo (32), Peugeot Partner (19) ja Renault Master (17)," loetles ta.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.