Eesti Raudtee sõlmis Tšehhi ettevõttega Elektrizace železnic Praha a.s. lepingu raudtee kontaktvõrgu Järve ja Keila veoalajaama projekteerimiseks ja ehitamiseks. Lepingu maksumuseks on 5,3 miljonit eurot.
Lepingu eesmärgiks on kolmest Eesti Raudtee veoalajaamast kahe rekonstrueerimine, et viia need elektrirongiliikluse häireteta toimimise tagamiseks vastavusse tänapäevaste nõuete ja normidega. Alajaamade rekonstrueerimisel võetakse arvesse ka uute elektrirongide vanadest 60% suuremat tarbimisvõimsust.
AS Eesti Raudtee juhatuse liikme – infrastruktuuri direktori Arvo Smiltinši sõnul on tegemist teise olulise etapiga elektrifitseeritud raudteeliinide kontaktvõrgu rekonstrueerimise projekti elluviimisel. „Eesti mõistes on tegemist väga mahuka ja spetsiifilise projekteerimis-ehitustööga,“ täpsustas Smiltinš. „Järve ja Keila raudtee veoalajaamad ehitati ligi 50 aastat tagasi ja seadmed on enamasti pärit 1960. aastatest vastavalt tollal kehtinud tehnilistele lahendustele.“
Vastavalt sõlmitud lepingule kohustub peatöövõtja teostama veoalajaamade projekteerimis- ja ehitustööd ning muud ehitamiseks, rajatiste käiku andmiseks ja tulevaseks kasutamiseks vajalikud, tellija nõudmistest ja õigusaktide nõuetest tulenevad tööd.
Rekonstrueeritud veoalajaamad peavad töösse rakenduma 2014. aasta sügisel. Projekti kaasrahastab Euroopa Ühtekuuluvusfond.
Seotud lood
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.