Eesti Raudtee sõlmis Tšehhi ettevõttega Elektrizace železnic Praha a.s. lepingu raudtee kontaktvõrgu Järve ja Keila veoalajaama projekteerimiseks ja ehitamiseks. Lepingu maksumuseks on 5,3 miljonit eurot.
Lepingu eesmärgiks on kolmest Eesti Raudtee veoalajaamast kahe rekonstrueerimine, et viia need elektrirongiliikluse häireteta toimimise tagamiseks vastavusse tänapäevaste nõuete ja normidega. Alajaamade rekonstrueerimisel võetakse arvesse ka uute elektrirongide vanadest 60% suuremat tarbimisvõimsust.
AS Eesti Raudtee juhatuse liikme – infrastruktuuri direktori Arvo Smiltinši sõnul on tegemist teise olulise etapiga elektrifitseeritud raudteeliinide kontaktvõrgu rekonstrueerimise projekti elluviimisel. „Eesti mõistes on tegemist väga mahuka ja spetsiifilise projekteerimis-ehitustööga,“ täpsustas Smiltinš. „Järve ja Keila raudtee veoalajaamad ehitati ligi 50 aastat tagasi ja seadmed on enamasti pärit 1960. aastatest vastavalt tollal kehtinud tehnilistele lahendustele.“
Vastavalt sõlmitud lepingule kohustub peatöövõtja teostama veoalajaamade projekteerimis- ja ehitustööd ning muud ehitamiseks, rajatiste käiku andmiseks ja tulevaseks kasutamiseks vajalikud, tellija nõudmistest ja õigusaktide nõuetest tulenevad tööd.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Rekonstrueeritud veoalajaamad peavad töösse rakenduma 2014. aasta sügisel. Projekti kaasrahastab Euroopa Ühtekuuluvusfond.
Seotud lood
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.