• 27.06.13, 16:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

BLRT sadamas tõsteti laevale 450-tonnine ümberlaadur

BLRT sadamas tõsteti laevale BLRT Martexi valmistatud 450-tonnine ümberlaadur, millega hakatakse Taanis laevadelt transportima kivisütt ja puitpelleteid.
Ümberlaadur valmistati Rootsi ettevõtte Cargotec Bulk Handling tellimisel. Selle lõppkasutajaks on Taani ettevõte Dong Energy, mis opereerib üht maailma efektiivseimat Kopenhaageni soojus- ja elektrikoostootmisjaama Avedøre.
Ümberlaaduri abil transporditakse jaama otse laevadelt seal kasutatavat kivisütt ja puitpelleteid. Ühe tunni jooksul on võimalik ümber laadida 800-1000 tonni puistematerjali tunnis. Ümberlaadur on võimeline teostama ümberlaadimise operatsioone kolmel erineval moel ning väga madala müratasemega.
Metallkonstruktsioon kaalub 450 tonni. Selle valmistamine, alates projekti kättesaamisest kuni sertifikaatide kättesaamiseni, kestis 9 kuud. Valdava osa töödest, alates projekti üldjuhtimisest ja materjalide tarnimisest kuni seadmete paigaldamise ja testimiseni, teostasid BLRT Marketexi spetsialistid. Kaasati veel 21 Eesti ettevõtet, nt metalli tarnis Elme Metall.

Artikkel jätkub pärast reklaami

BLRT Marketexi juhatuse liikme Aleksander Kustovi sõnul on antud projekt esmakordne. “Tänaseks on selge, et sellised väljakutsed on meie meeskonnale jõukohased. Valmisolekut järgmisteks väljakutseteks kinnitavad nii valminud ümberlaadur kui ka muud kõrgtehnoloogilised seadmed, mida meie spetsialistid valmistavad nafta- ja gaasiplatvormide jaoks“, lisas ta.
Laev siirdub Avedøre soojuse- ja elektrikoostootmisjaama, kus ümberlaadur esmalt testitakse ning seejärel lõplikult käivitatakse.
Tõstetöid juhtis Hollandi ettevõte Biglift.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.05.25, 14:27
Liikluskindlustus töömasinatele: muudetud seadus nõuab ettevõtetelt suuremat tähelepanu
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele