• 16.05.13, 15:21
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

TNT Express suurendab Baltimaades tasuvust

Seitse aastat TNT Baltimaade tegevjuhina tegutsenud Aivaras Sebeckis ütleb, et ettevõte keskendub järgmised kaks aastat efektiivsuse tõstmisele.
Millised plaanid on TNT Express Balti riikidel edaspidiseks?TNT Expressi prioriteet nii Baltimaades kui kogu maailmas on kaheks järgmiseks aastaks tasuvuse suurendamine. Me keskendume oma eristuvatele tugevustele – kaugeleulatuv Euroopa võrgustik liidetud ülemaailmsete ühendustega, lai teenuste valik ning meie pühendumus klientidele. Samuti on esiplaanil rahvusvahelised teenused ning meie eriteenuste lahendused. Meie eesmärk on muuta operatsioonide süsteem veelgi tõhusamaks. Ning lisaks sellele investeerib TNT Express ajavahemikul 2013 – 2015 infrastruktuuri ja IT-süsteemidesse 200 miljonit eurot, et täiustada teenuseid ja suurendada tootlikkust.
Olete TNT Expressi Baltimaade tegevjuht – kuidas kirjeldate selle regiooni kullerteenuste turgu? Millised on kolme riigi erinevused?TNT Baltimaade regiooni käsitletakse kui üht struktuuriüksust ning kõik kolm riiki on transpordisuundi silmas pidades suhteliselt sarnased. Seda iseloomustab ka järgmine näide – kui Saksamaal või Hiinas on riiklikud pühad või puhkuste periood, siis on sellel koheselt mõju kõikide Balti riikide tööle.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Siiski on kolmes riigis erinevad kliendibaasid ja klientide mentaliteet. Näiteks domineerivad Eestis suured Skandinaavia kapitalil põhinevad elektroonika ettevõtted, samas kui Lätis ja Leedus on enam suurkliente eri valdkondadest. Lisaks võib välja tuua, et Leedus on saadetiste pealevõtu ning kohaletoimetamise võrgustik jaotatud ühtlasemalt üle riigi, Lätis ja Eestis on aga koondutud pealinna ja selle ümbrusesse.
Eesti eristub ka oma Skandinaavia mentaliteedi ning kliendisuhetele pühendumise poolest. Eestis otsivad kliendid pikaajalist koostööd ja kontakte, ehkki võib pisut aega võtta, enne kui kõikides peamistes üksikasjades kokku lepitakse - kuid kui koostöölepe on sõlmitud, ei kaalu ettevõtted enam pakkumisi konkurentidelt. Samas, Lätis ja Leedus on kliendid muutustele enam avatud – turgu analüüsitakse rohkem ning ei hoita end tagasi ka koostööpartneri tagant sundimises, et endale paremad tingimused välja võidelda.
Milliste väljakutsetega seisab täna silmitsi kiirkullerteenuste maailm?Kiirkullerteenuse äri on seotud üldise majandusliku olukorraga nii Euroopas kui kogu maailmas. Väljakutsetel, millega maailma majandus on viimasel ajal rinda pistnud (rahvusvaheliste tarnete aeglustumine), on oluline mõju transpordisektorile. Kliendid otsustavad üha enam aeglasema ja säästlikuma transpordi kasuks, kuid TNT Express on võimeline pakkuma siinkohal Economy Express teenust, mis tugineb tihedale Euroopa maanteevõrgustikule.
Teine transpordiettevõtteid ikka ja jälle puudutav väljakutse on seotud kütusekulu vähendamise ning CO2 emissiooniga. TNT otsib pidevalt uusi lahendusi, mis aitaksid täiustada operatsioonide efektiivsust ning säästa keskkonda. Näiteks kasutatakse elektriautosid Ühendkuningriigis, Prantsusmaal, Hollandis, Itaalias ja Hiinas.
Ka turvalisuse küsimus on oluline teema tänapäeva kiirkullerteenuste osutamise maailmas. Rahvusvahelised nõuded, mis on seatud turvalisele transpordile, eeskätt õhutranspordile, on väga kõrged. Transpordiettevõtted peavad kvaliteetse teenuse osutamiseks investeerima riistvarasse, süsteemidesse, tugiteenustesse ja töötajate koolitamisesse.

Seotud lood

Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!
Igasügisest traditsiooni järgides valib Äripäeva Logistikauudised juba 24. korda välja aasta parima logistikasaavutuse: esita kandidaat konkursile Aasta Logistikategu 2025!

Hetkel kuum

Gunvor Groupi terminal Rotterdamis, millele pakub logistikateenuseid Eestis tegutsev ning siinses veondus- ja laondussektori parimat palka maksev AS Gunvor Services.
TOP
  • 14.10.25, 15:57
Palga TOP: veondus- ja laondussektori esikolmikus palk üle 6000 euro
BLS avas oma logistikakeskuse laienduse Harjumaal 2022. aastal ja investeeris sellesse 6,5 miljonit eurot.
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
Girteka transpordibaas Sadys Poznańi lähedal on üks ettevõtte suurimaid ja kaasaegsemaid rajatisi, mida plaanitakse jõuliselt veelgi arendada.
Uudised
  • 08.10.25, 17:09
Girteka vallutab Poolat: eesmärk viiekordistada ekspedeerimisäri ning soetada kuni 8000 sõidukit
Elektriveokite kasutuselevõtt peab toimuma tavapärastes konkurentsitingimustes, mitte kohustuste ja trahvide saatel, leiavad organisatsioonid oma ühisavalduses.
Uudised
  • 14.10.25, 13:32
Logistikasektor protestib nullheitega veokite ostukohustuse vastu: keegi ei osta veokit, mis viib pankrotti:
Shanghai sadam.
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
Laev antakse uuele omanikule üle oktoobris.
Uudised
  • 14.10.25, 11:30
Tallink müüs kaubalaeva Sailor oma konkurendile
Kriisilogistika päeval juttu juhtinud Autoettevõtete Liidu tegevjuhi Kersten Kattai sõnul sai ta küll paljudele küsimustele vastused, kuid mitte päris kõikidele. Mis tähendab, et samalaadne üritus tuleks muuta traditsiooniks.
Uudised
  • 13.10.25, 11:51
Galerii: “Kriisilogistika päev 2025
Olulisim küsimus: miks pole logistikaettevõtted ETO nimekirjas?
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele