Äripäev korraldas Tööõiguse Aastakonverentsi eel ettevõtete hulgas küsitluse, kuidas suhtutakse võõrtööjõu kasutamisse ja millised on välistööjõu kaasamisel suuremad hirmud.
Transpordisektoris nähakse võõrtööjõu kasutamise võimalust autojuhtide ametikohal. Transpordifirmade hulgas tõsteti esile, et just Venemaa suunale on keeleliselt ja kultuuriliselt vajalik oma inimene, kes saaks Venemaa tolliga paremini hakkama ja ei vajaks ka Venemaa viisat.
Kõigi ettevõtlusvaldkondade peale kokku nimetati välistööjõu palkamisel kolme olulisema probleemina palgalõhe Eesti ja välismaa tööjõu vahel, välismaalt saabunutel on keeruline orienteeruda kohalikes (õigus)küsimustes ning kommunikatsioonihäireid.
Lisaks nimetati probleemidena veel elamispinna küsimust, keeleoskust, töölubade menetlemist, slaavikeelsete töötajate ebausaldusväärsust (probleemid distsipliini, töössesuhtumisega), Eesti kui töö- ja elamiskoha vähest atraktiivsust..
Artikkel jätkub pärast reklaami
Neile probleemidele otsitakse ja antakse vastuseid 24. Mail toimuval Tööõiguse Aastakonverentsil. Konverentsi kavaga saab lähemalt tutvuda
SIIN
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.