Tallinna tehnikakõrgkoolis toimunud teedeehituse konverentsil ütles kõrgkooli professor Priit Willbach, et Eesti teedehooldus on graafikust kolm-neli aastat maas, kirjutab Eesti Päevaleht.
Willbachi sõnul on põhimaanteede katendite vanus 13 aastat, tugimaanteedel 25 aastat, kohalikel teedel aga üle 30 aasta. Just 30 aastat peaks olema Eestis ühe tee eluiga. „Eesti valik on olnud teedehoiu süsteemne alarahastamine,” sõnas Willbach. „Kütuseaktsiisi laekumine on 2006. aastaga võrreldes kasvanud 1,5 korda, teedehoius kasutatavad vahendid 1,3 korda,” lisas ta.
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.