Tallinna tehnikakõrgkoolis toimunud teedeehituse konverentsil ütles kõrgkooli professor Priit Willbach, et Eesti teedehooldus on graafikust kolm-neli aastat maas, kirjutab Eesti Päevaleht.
Willbachi sõnul on põhimaanteede katendite vanus 13 aastat, tugimaanteedel 25 aastat, kohalikel teedel aga üle 30 aasta. Just 30 aastat peaks olema Eestis ühe tee eluiga. „Eesti valik on olnud teedehoiu süsteemne alarahastamine,” sõnas Willbach. „Kütuseaktsiisi laekumine on 2006. aastaga võrreldes kasvanud 1,5 korda, teedehoius kasutatavad vahendid 1,3 korda,” lisas ta.
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.