Tallinna abilinnapea Taavi Aas rääkis piletisüsteemide ristkasutust käsitleval seminaril võimalusest kasutada elektroonilisi ühistranspordikaarte ka Eestile lähimates suurlinnades.
Seminaril osalesid transpordispetsialistid Tallinnast, Helsingist, Riiast, Vilnius ja Peterburist. Taavi Aasa sõnul rääkis ta piletisüsteemmide ristkasutuse ideest juba mõne aasta eest, kuid nüüd on selleks olemas ka tehnilised võimalused. „Ka Tallinnal on nüüd oma kontaktivaba kaart, nagu meie naabritelgi. Kõik sõidud registreeritakse ning ka sõiduõiguse kontroll on kiirem ja tõhusam.“
Aasa sõnul on idee iseenesest lihtne – Tallinna ühistranspordis rakendatud uus e-kaardi süsteem on võimeline tuvastama ka suuremates naaberlinnades kasutuses olevaid ühistranspordi kaarte.
Aasa sõnul leiaks ristkasutusega kaardid suurt poolehoidu eriti just Tallinna ja Helsingi elanike seas, arvestades inimeste massilist liikumist kahe linna vahel.
Artikkel jätkub pärast reklaami
„Sellest võiks tulla üks reaalsetest piiriülestest koostööprojektidest avalikus sektoris, millest saavad otsest kasu ka meie kodanikud,“ rõhutas Aas. „Ja muidugi võiks see koostöö saada aluseks ja inspiratsiooniks ka muudele piiriülestele teenustele.“
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.