Eesti Logistikaklastri esindajad käisid kohtumas Riigikogu majanduskomisjoniga, kellele anti ülevaade klastri tegevuse tulemustest.
Logistika ja Transiidi Assotsiatsiooni konsultandi Andrus Kuusmanni sõnul on logistikateenused 40%-lise osakaaluga Eesti suurim teenuste ekspordiartikkel ja potentsiaalselt on Eesti väravaks umbes 300 miljoni tarbijaga turule Euroopas, Venemaal ja Aasias. Klaster on välja töötanud turundussõnumid, et saavutada sektorisisene ühine arusaam Eesti logistilisest asukohast ja sektori eelistest.
Kahaneva naftasaaduste transiidimahu kompenseerimiseks on Kuusmanni sõnul pööratud rohkem tähelepanu alternatiivsetele kaubagruppidele, mille mahtude kasvud on olnud arvestatavad. Kuusmanni kinnitusel kasvas 2012. aasta esimesel poolaastal Tallinna Sadama kaubavedudest enim konteinerite maht (27,7%,) kuid olulisematest kaupadest suurenes ka puistlasti (6,9%) ja ro-ro kaupade osakaal (6,5%). Eesti Raudtee taristul kasvas konteinervedude maht 2012. aasta esimesel poolaastal ligi 70% ja väetiste maht 54% võrreldes eelmise aastaga.
„Logistikaklastri tegevus on heaks eeskujuks, kuidas ühe sektori ettevõtjad saavad ühiste selgete positiivsete sõnumitega Eestit kui soodsat majanduskeskkonda turundada. Positiivne kuvand ja suurenenud huvi ühe sektori vastu elavdab aga kogu Eesti majandust,“ vahendas Riikogu pressiteenistus majanduskomisjoni esimehe Kaja Kallase sõnu.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Majanduskomisjoni istungil osalesid Logistikaklastri arendusjuht Illimar Paul, LTA konsultant Andrus Kuusmann, LTA juhatuse esimees Andres Valgerist, Alexela Logistics juhatuse esimees Aarto Eipre, Eesti Sadamate Liidu esimees Viktor Palmet ja CF&S Estonia nõukogu esimees Tõnis Pohla.
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.