Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Seli: otsustagu Parts
Tallinna Sadama nõukogu esimees Neinar Seli lükkas sadamale jäämurdja ostmisega seotud otsused Juhan Partsi juhitava majandusministeeriumi õlule, kuna sadam ei soovi selle teemaga kellegi "hammaste vahele" jääda.
Probleem jäämurdja soetamisel seisneb selles, et nii hiljutine Tallinna Sadama vähempakkumine jäämurdja ostmiseks kui ka homme lõppev ülilühikese tähtajaga riigihange 10. aastaks jäämurdeteenuse ostmiseks on vaid vormilised ning tegelikult oli juba pikemat aega olemas plaan osta üks kindel 15 aastat vana jäämurdja Soome firmalt Arctia.
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.