Tallinna linnavolikogu Reformierakonna fraktsiooni aseesimehe Ants Leemetsa sõnul peaks linn avama ühistranspordi turu konkurentsile.
Tuleb lõpetada ühe ettevõtte monopoolne seisund, vaid nii tekib ettevõttel huvi arendada ühistranspordi tulevikku ning tõsta teenuse kvaliteeti, selgitas ta.
Leemetsa hinnangul peaks linnavalitsus tegelema ummikute lahendamisega, mitte olukorra hullemaks muutmisega. "
Linnavalitsus ei ole oma ühissõidukite radadega liikluses midagi parandanud," ütles ta. "Jätkuvalt on tipptundidel suured ummikud ning elanike pahameel vaid kasvab."
Artikkel jätkub pärast reklaami
Ühistransport Tallinnas jääb kvaliteedilt Euroopa parimatest linnadest kõvasti maha, kinnitas Leemets. "Selle asemel, et tõsta teenuse kvaliteeti, läheb linnavalitsus odavale teele ja muudab selle näiliselt tasuta. Tasuta lõunaid aga pole olemas ning selle peavad kinni maksma kõik pealinna maksumaksjad, tehes seda summas 30 miljonit eurot aastas."
Tema sõnul väheneb pealinna ühistranspordi kasutajate arv. "Kvaliteedi langedes jääb piletimüügist saadav tulu veel väiksemaks, mis muudab teenuse jällegi maksumaksja jaoks kallimaks ning ühistranspordi kasutajaid ei tule juurde," märkis Leemets.
Liikluskorraldust tuleb tema hinnangul organiseerida terviklikuna nii ühistranspordi kui teiste liiklejate seisukohalt. Vastasel juhul tekib olukord, kus suur osa elanikke ei soovi ühistransporti kasutada ning tänased probleemid ummikutega ja ühistranspordi madala kvaliteediga ainult kasvavad, märkis Leemets.
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.