• 21.06.12, 13:17
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tartu valis G4Si bussiinfosüsteemi ehitajaks

Tartu linn valis busside jälgimise infosüsteemi ehitajaks G4Si, kes pakkus süsteemi rajamiseks konkurentidest madalaimat hinda ja lubas hakkama saada 0,66 miljoni euroga.
Tartu linn valis viie pakkumise vahel: AS G4S Eesti (maksumus 0,66 mln eurot), ühispakkumine firmadelt Scannotec OY AB, Consat Telematics AB ja Poltech Information System AB (ilma käibemaksuta 0,83 mln eurot), AS Helmes (0,92 mln eurot), AS Hansab (1,13 mln eurot) ja Thoreb AB (ilma käibemaksuta 1,36 mln eurot).
Võidetud riigihanke lepingu järgi ehitab G4S ülikoolilinna ühistranspordi sõidukite liikumise kohta infot koguva ning esitava tehnilise lahenduse. Samuti vastutab infosüsteemi toimimiseks vajaliku tarkvara loomise eest. Eestis on ainulaadse infosüsteemiga, mille abil saavad sõitjad ja bussijuhid hoida end jooksvalt kursis busside sõidugraafikute ja liikumisega. „Ehitatava infosüsteemi võtmesõnaks on mugavus – peatuses bussi ootav sõitja ei pea enam nuputama, millal tegelikult buss jõuab. Ka bussijuhid saavad tänu targale süsteemile senisest rohkem keskenduda ohutule liiklusele ja sõitjate teenindamisele,“ selgitas AS G4S Eesti turvatehnikadivisjoni direktor Priit Valk.
Infotabloodega varustatakse kõik Tartu linna liinibussid. Busside liikumist jälgivad seadmed võimaldavad positsioneerida neid 5 meetrilise täpsusega, süsteem võrdleb bussi tegelikku liikumise aega liinigraafikuga, kuvades juhi ekraanile kõrvalekalde liinigraafikust. Kui süsteem tuvastab liinigraafikust mahajäämuse rohkem kui 5 minutit, küsib ta bussijuhilt põhjendust – kas viivituse taga on liiklusummik, tehniline rike, halvad teeolud jms. Samuti võrdleb nutikas seade bussi liikumise trajektoori etteantud liini marsruudiga. Bussi kõrvalekaldel rohkem kui 50 meetrit antakse bussijuhile hoiatus. 10 Tartu bussi saavad sõitjate loendamise seadmed ning 44 bussipeatusse pannakse üles busside liikumise kohta informatsiooni edastavad tablood.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tartu linnakantselei IT teenistuse arendusjuhi Kalev Pulloneni sõnul ei ole rajatav süsteem siiski midagi uut ja enneolematut. „Selliseid süsteeme on arenenud riikides ka varem tehtud ja standardlahendused on olemas,” kinnitas Pullonen. Ta lisas, et Tartu olukorra muudab natuke erilisemaks, et Eestis on olemas riiklik ühistranspordi infosüsteem ÜTRIS ja loodav süsteem hakkab ÜTRISit täiendama ja andmetega varustama. ÜTRISes toimub liinide planeerimine, reaalaja info säilitamine ja kuvamine kasutajatele. Linnavalitsuse enda jaoks on Pulloneni kinnitusel väga oluline loendurite olemasolu bussides. „See annab võimaluse koguda reaalset informatsiooni bussisõitjate liikumiste kohta ning selle abil on võimalik panna bussid sõitma sinna, kus neid reaalselt on vaja,” selgitas Pullonen.
Tartu busse reaalajas jälgiv süsteem saab valmis 2013. aasta juunis.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.10.25, 13:57
Raben Eesti logistikateenused vastavad kohalikele vajadustele, aga Euroopa mõõtkavas
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.

Hetkel kuum

Gunvor Groupi terminal Rotterdamis, millele pakub logistikateenuseid Eestis tegutsev ning siinses veondus- ja laondussektori parimat palka maksev AS Gunvor Services.
TOP
  • 14.10.25, 15:57
Palga TOP: veondus- ja laondussektori esikolmikus palk üle 6000 euro
BLS avas oma logistikakeskuse laienduse Harjumaal 2022. aastal ja investeeris sellesse 6,5 miljonit eurot.
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
Girteka transpordibaas Sadys Poznańi lähedal on üks ettevõtte suurimaid ja kaasaegsemaid rajatisi, mida plaanitakse jõuliselt veelgi arendada.
Uudised
  • 08.10.25, 17:09
Girteka vallutab Poolat: eesmärk viiekordistada ekspedeerimisäri ning soetada kuni 8000 sõidukit
Elektriveokite kasutuselevõtt peab toimuma tavapärastes konkurentsitingimustes, mitte kohustuste ja trahvide saatel, leiavad organisatsioonid oma ühisavalduses.
Uudised
  • 14.10.25, 13:32
Logistikasektor protestib nullheitega veokite ostukohustuse vastu: keegi ei osta veokit, mis viib pankrotti:
Shanghai sadam.
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
Laev antakse uuele omanikule üle oktoobris.
Uudised
  • 14.10.25, 11:30
Tallink müüs kaubalaeva Sailor oma konkurendile
Kriisilogistika päeval juttu juhtinud Autoettevõtete Liidu tegevjuhi Kersten Kattai sõnul sai ta küll paljudele küsimustele vastused, kuid mitte päris kõikidele. Mis tähendab, et samalaadne üritus tuleks muuta traditsiooniks.
Uudised
  • 13.10.25, 11:51
Galerii: “Kriisilogistika päev 2025
Olulisim küsimus: miks pole logistikaettevõtted ETO nimekirjas?
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele