• 21.06.12, 13:17
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tartu valis G4Si bussiinfosüsteemi ehitajaks

Tartu linn valis busside jälgimise infosüsteemi ehitajaks G4Si, kes pakkus süsteemi rajamiseks konkurentidest madalaimat hinda ja lubas hakkama saada 0,66 miljoni euroga.
Tartu linn valis viie pakkumise vahel: AS G4S Eesti (maksumus 0,66 mln eurot), ühispakkumine firmadelt Scannotec OY AB, Consat Telematics AB ja Poltech Information System AB (ilma käibemaksuta 0,83 mln eurot), AS Helmes (0,92 mln eurot), AS Hansab (1,13 mln eurot) ja Thoreb AB (ilma käibemaksuta 1,36 mln eurot).
Võidetud riigihanke lepingu järgi ehitab G4S ülikoolilinna ühistranspordi sõidukite liikumise kohta infot koguva ning esitava tehnilise lahenduse. Samuti vastutab infosüsteemi toimimiseks vajaliku tarkvara loomise eest. Eestis on ainulaadse infosüsteemiga, mille abil saavad sõitjad ja bussijuhid hoida end jooksvalt kursis busside sõidugraafikute ja liikumisega. „Ehitatava infosüsteemi võtmesõnaks on mugavus – peatuses bussi ootav sõitja ei pea enam nuputama, millal tegelikult buss jõuab. Ka bussijuhid saavad tänu targale süsteemile senisest rohkem keskenduda ohutule liiklusele ja sõitjate teenindamisele,“ selgitas AS G4S Eesti turvatehnikadivisjoni direktor Priit Valk.
Infotabloodega varustatakse kõik Tartu linna liinibussid. Busside liikumist jälgivad seadmed võimaldavad positsioneerida neid 5 meetrilise täpsusega, süsteem võrdleb bussi tegelikku liikumise aega liinigraafikuga, kuvades juhi ekraanile kõrvalekalde liinigraafikust. Kui süsteem tuvastab liinigraafikust mahajäämuse rohkem kui 5 minutit, küsib ta bussijuhilt põhjendust – kas viivituse taga on liiklusummik, tehniline rike, halvad teeolud jms. Samuti võrdleb nutikas seade bussi liikumise trajektoori etteantud liini marsruudiga. Bussi kõrvalekaldel rohkem kui 50 meetrit antakse bussijuhile hoiatus. 10 Tartu bussi saavad sõitjate loendamise seadmed ning 44 bussipeatusse pannakse üles busside liikumise kohta informatsiooni edastavad tablood.
Tartu linnakantselei IT teenistuse arendusjuhi Kalev Pulloneni sõnul ei ole rajatav süsteem siiski midagi uut ja enneolematut. „Selliseid süsteeme on arenenud riikides ka varem tehtud ja standardlahendused on olemas,” kinnitas Pullonen. Ta lisas, et Tartu olukorra muudab natuke erilisemaks, et Eestis on olemas riiklik ühistranspordi infosüsteem ÜTRIS ja loodav süsteem hakkab ÜTRISit täiendama ja andmetega varustama. ÜTRISes toimub liinide planeerimine, reaalaja info säilitamine ja kuvamine kasutajatele. Linnavalitsuse enda jaoks on Pulloneni kinnitusel väga oluline loendurite olemasolu bussides. „See annab võimaluse koguda reaalset informatsiooni bussisõitjate liikumiste kohta ning selle abil on võimalik panna bussid sõitma sinna, kus neid reaalselt on vaja,” selgitas Pullonen.
Tartu busse reaalajas jälgiv süsteem saab valmis 2013. aasta juunis.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 05.02.25, 17:15
Kuidas jõudis üle poole tonni kaaluv Estonia klaver tervelt Pariisi Notre-Dame’i katedraali?
Detsembris 2024 taasavati pidulikult Pariisi Notre-Dame’i katedraal, kuhu jõudis kingitusena ka Estonia klaver. Klaveri kinkisid katedraalile Eesti ettevõtjad ning õrna, ent samas üle poole tonni kaaluva pilli keeruka transpordi Prantsusmaale organiseeris heategevusena DSV Estonia.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele