Autor: Tanel Raig • 15. märts 2012

Itellas kahekordistus Eesti klientide e-arvete vahendamine

Itella Informationi suurim kasv toimus möödunud aastal ostuarvete käsitlemises ja digiteerimises. Sealhulgas Eesti klientide ostuarvete tuvastamise ja digiteerimise maht kahekordistus.

Ettevõte saatis 2011. aastal 11,8 miljonit klientide müügiarvet (2010. aastal oli see arv 12,4 miljonit). Neist 5,8 miljonit olid digitaalsed arved, infosüsteemide vahel liikuvad e-arveid oli 1,3 miljonit ning paberarveid ligi 6 miljonit.

Kui müügiarvete maht jäi samale tasemele võrreldes üle-eelmise aastaga, siis möödunud aasta jooksul kahekordistus Itella Informationi kaudu liikuvate Eesti klientide ostuarvete kogus. Suurem osa neist olid paber- ja PDF-arved ning väiksem osa infosüsteemide vahel liikuvad e-arved. Koos välisklientidega käsitleti kokku ligi 4 miljonit ostuarvet. Samuti on kahekordistunud klientide arv.

Itella Informationi tootejuhi Eili Rahneli sõnul  on ettevõtete huvi efektiivsuse ja uute lahenduste leidmiseks suur. „Efektiivsus on kohati muutunud sõnakõlksuks, kuid reaalsuses kulutavad paljud ettevõtted müügiarvete saatmise või kuluarvete sisestamise ja  menetlemise, mõnikord ka kadunud arvete otsimise peale väärtuslikku ressurssi, mida võiks oluliselt sisukamalt rakendada.“ Trend on asendada paberarved pdf- ja e-arvetega ning hetkel on meil käsil mitu projekti ettevõtetele sobiva lahenduse leidmiseks. Üha enam liigutakse ka erinevate operaatorite vahelise koostöö ja e-arvete rändluse suunas, mis toetab klientidele efektiivsemate ja atraktiivsemate lahenduste loomist.

Efektiivsus ettevõtetele tuleb Rahneli sõnul tõelistest, infosüsteemide vahel liikuvatest e-arvetest. „Mida rohkem tõelisi e-arveid liigub, seda väiksemad on kulutused arvete digiteerimisele ning seda kiirem on omakorda kogu menetlemise protsess. Trend on positiivne ja aktiivsus on oluliselt kasvanud, eelkõige arvete vastuvõtjate seas, kuid endiselt on suures ülekaalus e-posti teel saadetavad pdf-arved, mida aeg-ajalt ka ekslikult e-arveks peetakse. Täna on B2B ehk ettevõtete vahel liikuvate e-arvete reaalsed mahud Eestis kahjuks veel endiselt tagasihoidlikud,“ rääkis ta.

Kokku käsitles Itella Information 2011. aastal üle 42 miljoni dokumendi, millest suurema osa moodustasid arved ning erinevad panga-, postitus- ja turundusdokumendid Soome klientidele.

Suurenenud mahud on kasvatanud ka Itella Informationi töötajate arvu. Seoses tööde arvu suurenemisega värvati digiteerimisosakonda 80 uut töötajat. Osakonna kasv jätkub tempokalt ka käesoleval aastal. Jaanuaris-veebruaris 2012 on tööle võetud veel 15 töötajat. Kokku annab ettevõte tööd 165-le töötajale.

Jaga lugu
Logistikauudised.ee toetajad:
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077