Eile käivitus üleeuroopaline liikluspolitsei teemanädal "Veok", mille käigus on teravdatud tähelepanu all sõidu- ja puhkeaja nõuetest kinnipidamine.
Politsei- ja Piirivalveameti korrakaitsepolitseiosakonna komissari Riho Tänaku sõnul on raskeveokitega seotud probleemid Euroopas suhteliselt universaalsed, kuna väga suur osa transpordist on rahvusvaheline, vahendas auto24.ee. „Politseipoolsed regulaarsed raskeveokite kontrollid näitavad, et kõige enam on probleeme nõutud puhkeajast kinni pidamisega ehk teedel on hulk ohtlikus väsimusseisundis juhte. Samuti pole pahatihti turvaline sõidukite tehniline seisukord,“ ütles Tänak.
Tänaku sõnul on Eestis igas prefektuuris spetsiaalse väljaõppega liikluspolitseinikud, kes tunnevad põhjalikult veokitega seotud regulatsioone. „Selleks, et veokijuhtidele kehtivad nõuded ja liiklusjärelevalve põhimõtted oleks mitmeid riike läbiva marsruudi jooksul võimalikult sarnased, tehakse Euroopas nii ühisoperatsioone kui ka koolitusi, milles pidevalt osalevad ka Eesti politseinikud,“ sõnas ta.
Käesoleva aasta veebruaris toimunud sarnase teemanädala raames kontrollis politsei kokku 622 raskeveokit ning vastutusele võetud 90st juhist 53-l oli probleeme just sõidu- ja puhkeaja nõuete täitmisega. Sõidukite tehnoseisundis avastati puudusi 30-l juhul.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.