Autor: Kadrin Karner • 3. oktoober 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Baltimaad - Põhja-Euroopa lennuliikluse tähtsaimad arendajad

Baltimaad umbes seitsme miljoni elanikuga, jämedalt kolmandiku Hispaania pindalast moodustav Eesti, Läti, Leedu, on peamised lennutranspordi edendajad Põhja-Euroopas, kirjutas portaal anna.aero.

2010. aastal läbis Riia, Tallinna ja Vilniuse lennujaamasid üle 8,2 miljoni reisija. Alates 2007. aastast on Riia lennujaam tänu Läti lennufirmale airBaltic reisijatenumbreid kasvatanud 50% võrra ning suurt kasvu on nimetatud ka edulooks.

Samal ajal on Tallinna ja Vilniuse lennujaamade reisijanumbrid 20% võrra kukkunud. Leedu tähtsuselt teise lennujaama - Kaunase - reisijaliiklus on rohkem kui kahekordistunud ning tänu Ryanairile külastab lennujaama aastas üle 800 000 reisija.

2011. aasta esimese kaheksa kuuga (jaanuarist augustini) on kõige kiirema kasvuga silma paistnud aga Tallinna lennujaam – kus reisijate arv suurenes 38%. Teisele kohale tuli 20%ga Kaunas, kolmandaks 13%ga Vilnius ning alles siis tuleb 10% kasvanud Riia. Siiski – reisijaliiklus neljas lennujaamas kokku on kasvanud 16% ehk üle Euroopa keskmise.

airBalticut nimetatakse artiklis vaatamata viimasel ajal kirgi kütnud omaniku ja juhtimisprobleemidele regiooni juhtivaks lennufirmaks, kes korraldab rohkem kui kolm korda enam lennureise kui suuruselt number kaks lennufirma Ryanair, kelle lennukid mahutavad airBalticu omadest 70% rohkem reisijaid.

Estonian Airil on artikli järgi ette näidata kasvav ja täiustatud lennuliinide võrk. Samas peab lennufirma rinda pistma kasvava, enamjaolt küll kaudse, konkurentsiga odavlennufirmade easyJeti, Norwegian ja Ryanairi näol. Erinevalt airBalticust on Estonian Airi omanikusuhe selge ehk Eesti riik omab lennufirmast 90% ja SAS 10%.

Leedul – kolmest Balti riigist suurimal ja suurima rahvaarvuga riigil ei olegi oma lennufirmat. Lithuanina Airlines asutati 1991. aastal pärast riigi iseseisvumist. Lennufirma nimetati 2005. aastal flyLALiks, kuid võitlus rahaliste raskustega lõppes 2009. aastal lennufirma tegevuse lõppemisega. Selle tagajärjel kukkus Vilniuse lennuliiklus märkimisväärselt.

Praegu on Vilniuse lennujaama esivedajad airBaltic (kaks marsruuti), Ryanair (kuus marsruuti) ja Wizz Air (kaheksa marsruuti).

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077