• 28.09.11, 11:34
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

FOTOD: Peugeot` hübriid pärjati Saksamaal Ökogloobusega

Esimene massitootmises olev diisel-elektriline hübriidauto Peugeot 3008 HYbrid4 võitis Ökogloobuse „masstootmises säästuenergiat kasutava sõiduki“ kategoorias.
Ökogloobus on Duisburg-Esseni ülikooli, autoklubi AVC ja kindlustusfirma DEVK koostöös korraldatav auhinnatseremoonia, mis tunnustab aastast 2007 sõidukeid, tehnoloogiaid ja kontseptsioone, mis aitavad vähendada autode rohelist jalajälge või pakuvad uuenduslikke liiklemislahendusi.  Möödunud aastal võitis Ökogloobuse Peugeot iOni elektriauto.
2011. aasta žüriid juhtis majandusprofessor ja autoekspert Ferdinand Dudenhöffer. Žürii tõi välja, et „Peugeot on esimene autotootja, kes on diiselmootori liitnud elektriajamiga. See uuendus võimaldab diiselmootori madala kütusekulu liita elektrimootori hüvedega. HYbrid4 diiselhübriid annab veelgi tõestust Peugeot’ keskkonnasäästlikusest ning kinnitab margi läbimurret  masstoodangus, nagu näiteks diiselmootoritele mõeldud tahmaosakeste filter. Peugeot on oma diiselhübriidiga välja töötanud tehnoloogia, mis võimaldab oluliselt vähendada CO2-e heitkogust. Mida kiiremini me oma sõidukite kütusekulu kontrolli alla saame, seda efektiivsemalt suudame me võidelda globaalse soojenemisega. Just see lähenemine võitis žürii poolehoiu.“
3008 HYbrid4 on hübriidlahendus esirattaid vedavast 2.0 HDi FAP 163hj diiselmootorist ning tagateljel asuvast  ja tagarattaid vedavast 37hj elektrimootorist, mis võimaldab kokku sobitada täiesti uusi sõiduvõimalusi tänu neliveole, 200 hj maksimaalsele võimsusele, „nullemisiooni“-režiimile ning keskmisele standardiseeritud kütusekulule alates 3.8l/100 km (99g/km CO2), mis on 35% väiksem sarnase võimsusega sisepõlemismootorist.  Mudel jõuab Eesti turule 2012 aasta kevadel.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Peugeot 3008 HYbrid4
5 fotot
  • Peugeot 3008 HYbrid4
  • Foto: Tootja

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.12.25, 12:53
Teemaksumuudatused Euroopas, mida veofirmad teadma peaksid
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele