Praegu tunneme survet ainult Andrus Ansipi valitsusele, et andke raha juurde, kuid 50% maksetest peaks tulema omatuludest, lajatas majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts valitsuse infotunnis ühistranspordi teemalistele küsimustele vastates.
Jutt käis selle ümber, kui suureks kujunevad tuleval aastal maakonnaliinide dotatsioonid. Parts tõdes, et maakonnasisese bussitranspordi dotatsioonid ei vähene, pigem kasvavad, kuid riik tahab saada vedajailt suuremat paindlikkust ning piletitulu kasvatamist.
Statistika näitab maakonnaliinide reisijate vähenemist. See võib tulla mitmest asjaolust, aga ka sellest, et tänane ühistranspordikorraldus on liiga maakonnakeskne. Inimesed sõidavad aga kooli-tööle ning koju üle maakonnapiiride.
Parts märkis, et majandusministeerium loodab uue ühistranspordiseaduse eelnõuga, mis vedajate ja riigi suhteid kohendab, jõuda riigikokku novembris.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.