Praegu tunneme survet ainult Andrus Ansipi valitsusele, et andke raha juurde, kuid 50% maksetest peaks tulema omatuludest, lajatas majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts valitsuse infotunnis ühistranspordi teemalistele küsimustele vastates.
Jutt käis selle ümber, kui suureks kujunevad tuleval aastal maakonnaliinide dotatsioonid. Parts tõdes, et maakonnasisese bussitranspordi dotatsioonid ei vähene, pigem kasvavad, kuid riik tahab saada vedajailt suuremat paindlikkust ning piletitulu kasvatamist.
Statistika näitab maakonnaliinide reisijate vähenemist. See võib tulla mitmest asjaolust, aga ka sellest, et tänane ühistranspordikorraldus on liiga maakonnakeskne. Inimesed sõidavad aga kooli-tööle ning koju üle maakonnapiiride.
Parts märkis, et majandusministeerium loodab uue ühistranspordiseaduse eelnõuga, mis vedajate ja riigi suhteid kohendab, jõuda riigikokku novembris.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.