Praegu tunneme survet ainult Andrus Ansipi valitsusele, et andke raha juurde, kuid 50% maksetest peaks tulema omatuludest, lajatas majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts valitsuse infotunnis ühistranspordi teemalistele küsimustele vastates.
Jutt käis selle ümber, kui suureks kujunevad tuleval aastal maakonnaliinide dotatsioonid. Parts tõdes, et maakonnasisese bussitranspordi dotatsioonid ei vähene, pigem kasvavad, kuid riik tahab saada vedajailt suuremat paindlikkust ning piletitulu kasvatamist.
Statistika näitab maakonnaliinide reisijate vähenemist. See võib tulla mitmest asjaolust, aga ka sellest, et tänane ühistranspordikorraldus on liiga maakonnakeskne. Inimesed sõidavad aga kooli-tööle ning koju üle maakonnapiiride.
Parts märkis, et majandusministeerium loodab uue ühistranspordiseaduse eelnõuga, mis vedajate ja riigi suhteid kohendab, jõuda riigikokku novembris.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Kiirus, täpsus ja töökindlus – need kolm märksõna määravad tänapäeva laotöö kvaliteedi. Kui süsteem peab töötama ööpäevaringselt, ei piisa ainult heast tarkvarast, vaid vaja on ka vastupidavat ja nutikat riistvara, mis peab vastu kõige nõudlikumas keskkonnas. Nixor aitab ettevõtetel juurutada ja hooldada Datalogicu seadmeid nii, et kogu logistikaahel, alates kauba vastuvõtust kuni väljastuseni, toimib katkestusteta ja läbipaistvalt.