Euroopa Liidu Konkurentsiamet tegi kontrollreidi mitmesse laevafirmasse, sest kahtlustab maailma suurimat konteinerlaevade kompaniid kartellikokkuleppes.
Eile tegi amet üllatus reidi teiste hulgas ka suurimasse konteinerveoga tegelevasse laevafirmasse Möller-Maerskisse. Komisjon ütles oma teates, et on teinud ette teatamata kontrollreide lisaks Maerskile ka teistesse konteinervedudega tegelevatesse firmadesse. Konkurentsiametnike sõnul on neil alust uskuda, et firmad on rikkunud Euroopa Liidu konkurentsiseadusi.
Komisjon teisi kontrollitud laevafirmasid ei nimetanud. Lisaks Maerskile on avaldanud valmidust täielikuks koostööks kontrollametnikega ka suuruselt kolmas konteinervedudega tegelev Prantsusmaa laevafirma CMA CGM, samuti ka Saksamaa ettevõtte Hamburg Süd.
Taiwani firma Yang Ming Marine Transport ja Kuveidi ettevõte United Arab Shipping teatasid, et neid pole konkurentsiamet kontrollinud.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.