Autorid: Jaroslav Tavgen, Jaroslav Tavgen • 21. aprill 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Ecolines: võõraid Peterburi liinile ei lasta

Läti bussiveofirma Ecolines on juba neli aastat püüdnud  luua konkurentsi Tallinna–Peterburi liinil, aga iga kord on majandusministeerium nende pakkumise tagasi lükanud.

Jaanuaris kirjutas Äripäev, et suuremate linnade vahelistel bussiliinidel jääb igavesti valitsema Sebe ülemvõim, kui hakkab kehtima transpordiseaduse muudatus, mis kaitseb liinil juba tegutseva ettevõtja ärihuvisid.

Ecolines on sattunud  olukorda, kus majandusministeerium leiab alati uusi põhjuseid, kuidas keelata neil Tallinna-Peterburi liinil konkurentsi pakkumist, säilitades seejuures monopoli sellel liinil Lux Expressile ja Sebele, mis kuuluvad ühele omanikule, kirjutas Delovõje Vedomosti. 

Esimese katse tulla Eesti turule tegi Ecolines 2006. aastal. Tol ajal esitas Ecolines taotluse Eestis oleva tütarfirma kaudu, kuid pakkumine lükati tagasi. Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi nõuniku Rasmus Ruudi sõnul polnud Ecolines Estonia OÜ-l 2006. aastal õigust teha rahvusvahelisi vedusid, kuna neil puudus selleks luba ning kaheaastane kogemus.

Ecolines Estonia OÜ juhatuse liikme Marina Meineri sõnul 2006. aastal ettevõtet veel ei eksisteerinud. Ecolines Estonia OÜ asutati aastal 2007. Tollal esitasid nad taotluse Läti firma Ecolines Tallinna filiaali kaudu ning need piirangut ei saanud kehtida sellele ettevõttele. Meiner märkis, et majandus- ja kommunikatsiooniministeerium ütles neile ära kahel põhjusel. „Esimene oli, et  eri firmade reiside vahel peaks olema 3tunnine ajavahe. Peamine põhjus oli aga see, et antud liini teenindasid juba AS Marsruut, AS MootorReisi ning uusi vedajaid ei olnud vaja,“ sõnas Meiner.

Kui Ecolinesile ära öeldi, loobus ettevõte sellele liinile uuesti kandideerimisest, kuna ei suutnud täita kolmetunnise ajavahe normi. Kuid kuuldes, et Tallinna-Peterburi liinile kandideerib ettevõte Temptrans, kes ei täida ka kolmetunnilise ajavahe normi, otsustas Ecolines 2010. aasta detsembris uuesti kandideerida tütarettevõtte alt.

Kuid selle aasta veebruaris lükati Ecolinesi pakkumine taas tagasi. Meineri sõnul põhjendas majandusministeerium seda sellega, et uued reisid hakkaksid segama teisi vedajaid. Sellega peeti silmas seda, et Temptransil on eesmärk avada mitu liini ning samal ajal ei tohiks väljuda mitu bussi.

Ecolines aga jonni ei jäta ning saatis majandusministeeriumile pakkumise, kus kohandas oma liine nii, et nad ei kattuks Temptransiga. Praegu ootavad nad otsust. 

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077