Lennureisijad peavad olema valmis hinnatõusuks kuni 40 eurot pileti pealt, kui selle aasta lõpust jõusub ELi uus saastekvootidega kauplemise skeem, kirjutab ajaleht Financial Times.
Reitinguagentuur Standard & Poor's arvutas välja, et hinnatõus sõltub sellest, kuidas lennufirmad suudavad toime tulla uuest skeemist tulenevate lisakuludega.
Kui lennufirmad kannavad ekstrakulud täielikult edasi tarbijale, võib pileti hind tõusta vahemikus 4,60 kuni 39,60 eurot aastaks 2020, sõltuvalt lennumaa pikkusest ning arvestades, et saastekvoodi hind on 30 eurot tonnist.
On aga ka ennustusi, mille kohaselt võib süsinikdioksiidi tonnihind ulatuda aastal 2020 juba 75 euroni. Praegune hind on umbes 15 eurot tonnist.
Autor: Katri Soe-Surén
Seotud lood
Auto soetamisel või liisimisel on lihtne takerduda ühte numbrisse – ostuhinda. Ent tegelik kulu ei piirdu kaugeltki sellega, mida näed esmasel arvel. Kütus, hooldused, kindlustus, rehvid, väärtuse langus, maksud ja järelturu atraktiivsus loovad kogumõju, mis avaldab ettevõtte rahavoole märkimisväärset mõju. Just seetõttu on oluline hinnata sõiduki omamise kogukulu ehk „Full Cost of Ownership“ (FCO)– tervikpilti, mis kajastab kogu elutsükli kulusid.