Lennureisijad peavad olema valmis hinnatõusuks kuni 40 eurot pileti pealt, kui selle aasta lõpust jõusub ELi uus saastekvootidega kauplemise skeem, kirjutab ajaleht Financial Times.
Reitinguagentuur Standard & Poor's arvutas välja, et hinnatõus sõltub sellest, kuidas lennufirmad suudavad toime tulla uuest skeemist tulenevate lisakuludega.
Kui lennufirmad kannavad ekstrakulud täielikult edasi tarbijale, võib pileti hind tõusta vahemikus 4,60 kuni 39,60 eurot aastaks 2020, sõltuvalt lennumaa pikkusest ning arvestades, et saastekvoodi hind on 30 eurot tonnist.
On aga ka ennustusi, mille kohaselt võib süsinikdioksiidi tonnihind ulatuda aastal 2020 juba 75 euroni. Praegune hind on umbes 15 eurot tonnist.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Autor: Katri Soe-Surén
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.