Kui me ei suuna teedeehituseks ja korrashoiuks rohkem raha, hakkab meie teevõrk takistama majandusarengut, leiab Tallinna Tehnikakõrgkooli ehitusteaduskonna rajatiste õppetooli juhataja Priit Vilba.
"Me kuuleme kogu aeg, et raha on vaja kultuurisfääris ja sotsiaalsfääris. Ma vastangi lühidalt: selleks, et sinna raha saada, on vaja investeerida näiteks teedesse. /---/ Investeeringud infrastruktuuri annavad otsese kasu ehk tõusu sisemajanduse kogutoodangusse," rääkis Priit Vilba ETV saates "Terevisioon".
Teede ehitus ja korrashoid on Eestis Vilba sõnul selgelt alarahastatud ning seetõttu tuleb eelkõige üle vaadata, kui efektiivne on teedevõrk ja kui efektiivne on teehoid. Vilba nentis, et kurja juureks meie kliimas on vesi, mis teid lõhub. Samas kohalikud teeehitusmaterjalid on natuke nõrgemad kui Põhjamaades.
Kuigi põhimaanteede teekatte olukord on paranenud, siis kohalikud teed ja kõrvalmaanteed aina halvenevad. Vilba sõnul on igal aastal vaja teedele raha umbes kuus miljardit krooni.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.