Norra lõunarannikul karile sõitnud Islandi konteinerilaeva kapten tunnistas, et ta tegi enne laevaõnnetust juhtimisvea, vahendab Helsingin Sanomat Norra riigiraadio uudist.
Pärast karilejooksmist voolas vette kütust Hvaleri saarerühma ümbrusesse.
Kohaliku politsei teatel oli kapten kaine ega polnud ka magama jäänud. Kapten oli enda sõnul üksi juhiruumis, kui laev kursilt kõrvale kaldus.
Laevalt välja voolanud kütus ohustas reedel ühte Põhjamaade vanimat loodusparki. Õli piirati poomidega, aga merele ulatub mitme kilomeetri pikkune kütuseviirg.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Lekkivas kütusehoidlas on kokku 500 tonni rasket diislikütust.
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.