„Finnairi klientuur muutub pidevalt ja samuti kasvavad klientide ootused nii meie teeninduse kui ka olemuse ja hoiakute suhtes. Meie sooviks on suurendada ettevõtte atraktiivsust kõigil turgudel,“ ütles Finnairi Baltimaade müügijuht Guerman Tyvoniouk.
Finnairi eesmärgiks on kasvada esimeseks lennufirmaks Põhjamaades. Finnair soovib olla Aasia-suunalise lennuliikluse puhul kolme eelistatuima lennufirma seas. Finnairi investeeringud lennukiparki ja marsruutide arendamisse toetavad seda eesmärki.
„Finnairi kasv tuleneb põhiliselt Euroopa ja Aasia vaheliselt lennuliiklusest. Oleme uurinud meie tuntust Aasia turul. Edu tagamiseks, väga konkurentsitihedal rahvusvahelisel turul, on oluline positiivselt ja julgelt eristuda – seda nii väljanägemiselt kui ka teenuste sisu osas,“ selgitas Tyvoniouk.
Finnairi teenuste uuendamine algab järgmise aasta jaanuarist, läbi teeninduspõhimõtete muutmise vastavalt klientide ootustele. Pearõhk saab olema isikupäral ja disainikesksusel. Avatud ja uuenduslike lahenduste abil püüab Finnair täita klientide vajadusi ja soove, et pakkuda neile meeldivat ja mugavat reisikogemust. Püsiklientidele suunatud teenuste kasutamist püütakse muuta veelgi lihtsamaks, et ärireisimist tõhusamaks ja meeldivamaks muuta. Puhkusereisijatele pakutakse konkurentsivõimeliste hindadega tooteid, mida saab soovi korral lisateenustega täiendada.
Identiteedi uuendamisse investeeris Finnair orienteerivalt kümme miljonit eurot, millest oluline osa, näiteks vormirõivastuse ümberkujundamine ja lennukite ülevärvimine oli plaanitud niikuinii lähitulevikus ette võtta. Finnairi pikamaalendude lennukid värvitakse üle 2011. aasta jooksul ning kogu lennupark saab uue väljanägemise aastaks 2013.
Uus Finnairi logo töötati välja praeguse logo põhjal. Säilitati sini-valge värvigamma, kuid üldilme on varasemat heledam, sest logo väärikat tumesinist värvust hakkavad täiendama valge ja hõbedane. Finnairi visuaalse identiteedi täielik uuendamine lähtus vajadusest kaasajastada ja ühtlustada senist korporatiivset identiteeti, võttes arvesse ettevõtte varasemat disainialast pärandit. Identiteedi uuendamine toimus koostöös reklaamiagentuuriga SEK&Grey.
Uus imago läks lennufirmale Lennu ja Ärireiside uudisteportaali kohaselt maksma 10 miljonit eurot. Uus logi võeti kasutusele nädal peale 10 päevast streiki, mis läks Finnairile maksma hinnanguliselt 20 miljonit eurot.