Autor: Jaana Pikalev • 6. detsember 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Konkurent: turule sisenetakse dumpingu hindadega

Läti autotranspordifirma Kurbadsi sisenemist  Eesti veoturule pidas Autolink Baltics AS juhatuse esimees Kristjan-Jaak Reigo konkurentsi tervendavaks nähtuseks, kuid nentis, et seda tehakse dumping hindade arvelt. 

„Konkurentsi vastu pole mul midagi,“ lausus ta. Ta lisas vaid, et huvitav on selle juures fakt, kas turule sisenetakse ausalt või ebaausalt. „Kurbads siseneb küll Eesti turule ent tänasel hetkel ei ole neil veel ühtegi autotreilerit Eesti registrites arvel,“ viitas Reigo kehtivatele kabotaažireeglitele, millega alustav ettevõte on hetkel vastuolus seadustega.

Samuti teeb Reigole pisut meelehärmi uue firma hinnapoliitika. „Eks nad peavad klienti võluma ning üritavad turule siseneda dumping hindadega,“ selgitas Reigo. Viimast peab ta aga mitte jätkusuutlikuks tegevuseks, kui firma püüab ebareaalselt madala hinnaga oma teenust pakkuda. „See ei ole tervendav konkurents, kui püütakse dumpinguga turgu võita,“ rõhutas Reigo.

Konkurentile klientide kaotamist Reigo ei pelga. „Meie kliendid on meile lojaalsed ja ei rutta teise firma juurde,“ märkis ta.

Kui reaalne on Kurbadsi eesmärk Eesti autotranspordis 10-15%  turuosa hõivata, ei osanud Reigo öelda. „Autolink Balticsi turuosa on Eestis 80%, ei tea kelle käest nad seda turuosa võtma hakkavad, aga eks neilgi peavad sihid olema,“ sõnas ta.

Kokkuvõttes loodab Paldiski Lõunasadamas uue konkurendi naabriks saanud ettevõtte juht, et Läti firma toob ehk Eestissegi lisa kaubamahtu, millest võib-olla on teistelegi kasu.

Jaga lugu
Logistikauudised.ee toetajad:
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077