Saaremaa püsiühenduse asjatundjate komisjon arutas esmaspäeval toimunud koosolekul Muhu ja mandri vahelise transpordiühenduse keskkonnamõju strateegilise hindamise aruannet (KSH) ja otsustas seda keskkonnaametile kinnitamiseks mitte saata.
Komisjon leidis, et KSH ja Natura hindamise aruannetes tehtud muudatused vajavad täiendavat uurimist. Sealhulgas on vajalik tellida täiendavad eksperthinnangud mõju hindamiseks linnustikule ja viigerhüljestele.
Mais ja juunis toimus KSH avalik väljapanek ja arutelu Muhumaal, Virtsus ja Tallinnas. Väljapanekutelt laekus mitmeid ettepanekuid keskkonnaametilt, huvigruppidelt ja kohalikelt elanikelt.
KSH põhijäreldus ei ole muutunud. Peamiselt sotsiaalsetel kaalutlustel on püsiühendus üle Suure Väina vajalik. Püsiühenduse aruanded koostas Soome firma WSP Finland OY ning nende tellija on Maanteeamet.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Lisainfo:
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.