• 30.11.10, 11:42
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

AirBalticu suuromanik teeb ka Leetu lennufirma

airBalticu suuromanik Bertolt Flick täiendab Balti lennuturgu veel ühe firmaga, seekord Leedus.
Flicki teatel alustab uus ettevõte tegevust nelja lennukiga, mille mark ja mudel avalikustatakse hiljem. Ettevõte nimi tehakse teatavaks järgmise aastas alguses, kirjutab Kauppalehti.
Flickile kuulub oma firma Baltic Aviation Systems  kaudu 47% airBalticust, ülejäänu kuulub Läti riigile. Flicki firma saab ka uue Leedu firma suuromanikuks, kuhu kaastatakse samuti Leedu valitsus, kellega käivad praegu läbirääkimised.
Leedul on lennuühendustega suuri probleeme olnud, sest kaks riiklike liine hallanud lennufirmat eli Fly LAL ja Star1 on pankrotti läinud. Osalt nurjus seetõttu ka Vilniuse Euroopa kultuuripealinna programm, sest külalised ei pääsenud viletsa lennuühenduse tõttu lihtsalt Vilniusesse.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Flicki projekt on selles mõttes üllatav, et airBalticul on olnud Vilniuses sõlmpunkt. airBalticu turundus- ja strateegiajuhi Tero Taskila sõnul olid Riia ja Vilniuse sõlmpunktid üksteisele aga liiga lähedal.
Taskila sõnul hakkab airBaltic uuele firmale hooldusteenust pakkuma. On tõenäoline, et uus firma valib lennukiteks needsamad Boeing 737 lennukid, millega lendab ka airBaltic. Uus lennufirma on ühtlasi ka Flicki tõrjereaktsioon, sest ka mitmed Läänemere piirkonna vanad lennufirmad on huvitatud Leedu liinidest.
airBaltic on ka Soomes kiiresti tugevaks tegijaks kasvanud, kirjutab Kauppalehti. Sel aastal lennutab ettevõte Soome vahet juba üle 400 000 reisija. 2008. aastast alates on reisijate arv neljakordistunud.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.12.25, 12:53
Teemaksumuudatused Euroopas, mida veofirmad teadma peaksid
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele